jdbieber

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av belieber - 21 juni 2011 14:33

 ja, typ en liten bit utanför Stratford, i ontario. sa hon och log. - dudå?

- i STRATFORD! log jag stort medans vi gick ner till de andra.

- åh, vad coolt! då kan vi ju umgås efter det här också! sa hon och log stort.

- ja! 




 


Another Cinderella Story




bild 1 & 2 - dansträning

bild 3 - Marco

bild 4 - bella på maskeraden

bild 5, 6, 7 - när Justin och bella dansar

bild 8 - Candy på maskreaden


Justins perspektiv: 


- okej är alla här? ropade jag innan vi skulle gå till lokalen för att dansa. 

- tror det.. sa scooter som stog brevid mej. 

just då kom bella oh hennes roomie, jag log när jag såg henne, hon hade JB tröja på sej, hon skrattade och log stort av något hennes vän sa. hon vände bort blicken från sin kompis och mötte min blick, hon förde ner hennes blick men jag såg hur hon log. jag kunde inte låta bli att le åt hennes söta leende. 

- nu är alla här. fortsatte jag. - alla hoppar in i varsin taxi precis som förut, den taxin tar er till lokalen och där kommer vi dansa. vi samlas utanför innan vi går in! okej, ta en taxi nu! sa jag och dom gick iväg. 

bella gick lite saktare och kolla ner i sin mobil, jag gick ifatt henne och tillslut stog jag vid hennes sida.

- hej shawty! log jag stort och hon vände blicken från mobilen till mitt ansikte.

- hej på dej du! sa hon och log. 

- du bara älskar mej, eller hur? sa jag och skrattade.

- haha, absolut, det vet du att jag gör, tänkte bara stötta dej lite här i italien. sa hon och flinade lite. 

- shysst! sa jag och sen skiljde vi oss åt till varsin bil, jag i min och hon i en taxi.


Bellas perspektiv: 


jag klev in i taxin där ash satt och två andra tjejer. 


- värst vad du och justin snackar mycket då. sa en av dom andra tjejerna drygt och fnös till.

- vi har vart här i minst en timme och du börjar påpeka en tjej redan? sa jag och tittade på henne med höjt ögonbryn. 

- pfft, tror du att du är någon speciell bara för att du är lite mer vän med justin än någon annan? sa den andra tjejen. - bara för att lilla isabella butler är Ryans syster och kan sjunga betyder det inte att du är mer speciell än dom andra.

- det har jag inte påstått heller? sa jag till henne.

hon blev tyst och vi klev ur bilen som nu hade stannat, vi var en av dom första som kommit fram. 


när alla hade samlads så gick vi in och det var en enorm lokal, vi gick in i omklädningsrummet, jag la ner min väska med kläder och sånna saker i på bänken. 

ash la sina saker brevid mej. 


- asso, bry dej inte om kim och regina, dom är världens fan av Justin och dom tror dom äger hela världen, dom trackar ner på den som är närmast, dom håller alltid ihop och är alltid finast och vackrast, enligt dom. men det är lungt, alla vet att det är du som är vackrast. sa ash och log och kollade ner.

- bitchar. sa jag och slängde en irretrad blick mot deras håll. 

- hoppas du bara förstår att det är bara för att du är så mycket bättre och så himla mycket vackrare än dom andra som dom klagar på dej för. sa hon och log mot mej.

- ash, jag är inte bättre eller vackrare, säg inte så, det är du som är vacker här och du ska vet att jag inte är så bra som du tror, det kommer det säkert se, jag är inget mer värd bara för att jag ska vara huvudrollen med justin i videon. det är egentligen DU som är vackrare och bättre. tro mej, det du har är en bit av skönhet. sa jag och hon log tacksasmt.

- tack, skönt att ha dej bella. tack så mycket. svarade hon och kramade mej innan vi gick ut. 


- okej! alla sätter sej på varsin stol! sa justin. 

kim och regina satte sej på första raden och började blinka och kråma sej inför justin. jag srog med mej ash och satte mej på de två stolarna som fanns kvar på första raden, jag fick sitta i mitten av regina och ash. 

- jag tänkte att ni skulle få höra låten Just that girl så ni vet vad det är vi jobbar med så luta er bara tillbaka och lyssna nu, sen kommer scooter börja berätta vart vi ska börja. sa justin och greppade en mic. 

hans gitarrist Ed började spela och justin förde miccen mot munnen och tog sats och tog första stämman, och det lät underbart. 


sometimes, it feels just like everyone 

want something from me, they don't understand,

i can only be one person. That's Justin


Got game, Got fame, Got everything 

in this world i need. But that girl, 

i don't now her name 'cuz i've only met her

in my dreams. 

but i gonna fins her becouse she's just that girl..

the one that dancing trough my mind, the girl that i've

been try to find.

her style is crazy..


sjöng han och den senaste versen kollade han rätt på mej och log sött, jag kände hur mina kinder målades röda och jag förde ner blicken i mitt knä, men inte kunde jag låta bli att le..? 

regina och kim kollade avundsjukt på mej och sen kollade dom mot justin igen som började gå runt mellan stolsraderna och sjöng. 


something's happend when you groove,

earth breath when you starts to move. 

it's so bad, i'm lookin' at you, 

Couse you are THAT GIRL. 


Crazy how you work that frame,

you & me could change the game.

What's your secret, What's your name? 

THAT GIRL. 


For me you're a star. 

when you move you're off the charts.

You've already won my heart. 

THAT GIRL. 


sa han och jag kände hur hans blickar faktiskt var fästa på mej hela tiden. han gick fram till första rdaen och fortsatte att sjunga. 


- han kollar inte på dej om du tror det. viskade regina elakt till mej.

- har jag sagt det? sa jag oberskymrat.


och slängde en äcklad min mot mej innan hon vände bort blicken mot mej igen, justin kollade irreterat på regina som log fejkat mot han. han gick fram och ställde sej mitt emot mej ch fortsatte sjunga en en vers med min ögonkontakt. 


To me you're a star.

You don't have to play that part,

You can be just who you are. 

Couse' you're just that girl. 


sjöng han och drog sin hand mot min kind och regina kollade ännu mer på mej med halvöppen mun. Justin kollade stolt på¨mej och jag log tacksamt för att satte regina på plats, just nu iaf. 


han sjöng slutet av låten och musiken slutade spela, alla klappade händerna. 


- tack! sa justin. - ni kan ta era stolar och ställa vid fönstret där borta och sen komma tillbaka så börjar vi med dansen nu. 


alla gjorde som han sa och gick med sin stolar längre bort vid fönstret. vi samlades sen och musiken strömmade högt i högtalarna och basen dunkade in till själen i mej. Uscher kom ut ur omklädningsrummet och några fnissade oxh skrek lite.   

uscher ställde sej och rörde sej häftigt till musiekn. 


- okej alla, försök hänga med, energin är egentligen 5, men ni kan ge mej 10?! eller hur? kom igen. 1, 2, 3, 4. räknade usher in oss och han började röra sej igen.


jag kände hur min energi kom igång och jag fattade snabbt stegen. 

step, glide, snurr, ut, höger fot på vänster sida, snurra, ner med handen. 

vi gjorde det flera gånger om och justin och scooter betraktade oss noga. 


- stop! skrek scooter efter vi gjort det ca 15 gånger. - det var skitbra! Ashley, asbra snurr! Bella, härliga mjuka rörelser, regina.. försök att hänga med bättre. sa han och jag kände hur skrattlusten bubblade i mej, jag höll mej för munnen för att inte skratta, jag såg att justin vände bort huvudet också för att inte visa att han tyckte det var lite kul han med. Det är min Justin det. log jag. 


- bra tjejer! sa justin sen och log mot oss. - jag tycker ni kan gå och byta om och sen samlas vi utanför för att ta oss till hotellet, sen är det en stor italensk maskerad, vill ni gå på den? sa han och många skrek lite som svar. - bra, vill ni dra och köpa något på stan och äta lite så har ni ändå 3 timmar på er innan vi behöver samlas. så i 3 timmar är ni lediga nu. ses klockan 8 i receptionen. sa han och vi gick in i omklädningrummet.


- det gick ju skitbra! eller hur ash? sa jag och kollade leende på henne.

- ja! bättre en vad jag trodde! svarade hon och drog av sej tröjan och på med en annan t-shirt.

- hur tyckte du det gick då, regina? sa jag och flinade åt henne.

- håll käften, mumlade hon och jag skrattade åt henne och ash med.

- är du klar? frågade ash. 

- visst. svarade jag och packade ner det sista i väskan och slängde den sen över axeln. 


vi gick ut ur rummet och ut genom lokalen och sen tog vi en taxi som stog på gatan och väntade och körde mot hotellet. när vi kom in satte jag in nyckelkortet i dörren och det klickade till, ash öppnade och vi gick in. 


- hmm.. en maskread sa han.. sa ash och rotade runt i garderoben med sina kläder i. - vad ska man ha då? sa hon och kollade hjälplöst på mej.

- jag vet inte själv vad jag ska ha så jag kan nog inte vara tills tor hjälp. skrattade jag. 

- ska vi ner till stan då? sa ash.

- visst! sa jag och tog min väska i handen. 


vi gick ut ur dörren igen och ner mot stan, det var inte så långt bort, ett lagon gångavstånd. vi kollade in många affärer men allt var inte så lätt att förstå. 


- ska vi dela på oss och se om vi hittar en maskreadaffär? sa ash efter ett tag letande.

- visst, annars lär vi knakse aldrig hitta något. log jag.

- men här, skriv in ditt nummer. sa hon och höll fram en lite äldre tough mobil, jag tog emot den och skrev in mitt nummer.

- då får du skriva in ditt med då. sa jag och gav min iphone till henne, hon skrev in det och sen gick vi åt varsitt håll. 


jag gick och gick, kollade många affärer. när jag gick förbi en stor trappa satt en liten flicka där. hon såg så ensam ut. hon hade en liten hatt brevid sej, antagligen lämna pengar i. hon kollade trött runt sej och jag tyckte så synd om henne. jag rotade lite i min plånbok och hittade några mynt, jag satte mej brevid henne och la i pengarna i hennes hatt. 


- grazie mille. sa hon och log stort. 

- vad heter du? frågade jag och hon la huvudet på sne och tittade oförstående på mej. aha, juste, ingen engelska här.. sa jag och tänkte efter. 

jag pekade på mej själv. - bella. sa jag och sen pekade jag på henne. 

ah, il mio nome è Candy. sa hon och log. 

candy, tänkte jag. hon var väldigt söt, söt som godis. 

- du är så söt. sa jag. även fast hon inte förstod. 

sei così carina. sa en röst och jag kollade bak, där stog en italenare i min egen ålder och Candy log mot mej, han hade nog översatt det jag sa till henne. Han förstod mej.

- du förstår mej! åh, vad skönt! sa jag lättat.

- ja, sa han och Candy hoppade upp på han. 

- känner ni varandra? frågade jag. 

- hon är min lillasyster. sa han. 

- vi är rätt så panka, det är bara hon och jag som bor i ett litet hus här i stan, vår mamma är död och vår pappa har vi inte sett sen mamma gick bort. sa han. - hon sitter här och försöker få lite pengar. lite får vi väll in men inte tillräckligt. sa han och log lite mot mej.

- åh, det var inte roligt. sa jag och höll i en sedel i min ficka. - här. sa jag och gav han en. 

- jag kan inte ta emot det. sa han och log.

- det 'är säkert. jag vill att du tar den. sa jag och han tog den ofrivilligt i handen.

- tack så mycket... vad heter du? sa han. 

- Bella. svarade jag. och du? 

- Marco. svarade han. 

- Och du är candy. sa jag och kollade på candy som satt på trappan brevid mej. 

- e sei Candy. översatte han till henne. 

- Bella. svarade hon och pekade på mej. 

- sì. svarade jag och log. 

- på vårt språk betyder Candy godis. och godis är sött, precis som du. sa jag till henne och hon kollade på marco som började översätta.

nella nostra lingua è Candy caramelle e dolciumi è dolce.proprio come te. översatte han. 

Voglio guardare come te quando sarò grande. sa hon och kramade om mej.

Marco log fint åt mej och sa sen.

- hon sa att när hon blir stor vill hon se precis likadan ut som du. 

- aw. sa jag. - men hörrni, jag måste gå nu. jag ska på den där maskeraden ikväll. ska ni också dit? frågade jag.

- ja, det ska vi faktiskt. det är klockan 8 elelr hur? 

- ja, det är det. vet ni någon bra maskerad affär här i närheten? måste ha någonting. 

- ja, några kvarter bort. vi kan visa dej, Candy måste med ha någonting. sa marco och reste sej upp och tog tag i mina händer och hjälpte mej upp. 

Candy greppade tag min hand och gick brevid mej. 

- jag tror jag måste plugga in lite italensk nu är jag ska vara här i 3 - 4 veckor. sa jag och log till marco. 

- ja, det kan nog vara bra, det är fåtal italenare som kan mycket engelska, tyvärr. sa han.

- ja, jag börjar ikväll när jag är hemma så ska du se ikväll att jag kan lite! sa jag och skrattade lite. 

- här är det. sa marco och gick in i en affär och candy och jag kom efter. 

- oj, det finns så mycket. hur ska jag någonsin komma hem i tid, det kommer ta lång tid att hitta någonting. sa jag och tittade runt. - tack för att ni följde mej hit. sa jag och log tacksamt. 

- äsch, det var ingenting! sa han. - candy skulle ju ändå ha nåt hon med. 

- vad är hennes favoritfärg? frågade jag. 

- rosa. log han. 

- säg till henne att testa den här klänningen. sa jag och höll upp en liten rosa klänning. 

- provate questo. sa han till candy som tog klänningen och gick iväg. 

hon kom snart tillbaka med klänningen på sej och det var så sött. 

quello che sei stato carino! sa jag. som var typ det ända som jag kunde på italenska. 

lo voglio! sa Candy. 

- hon vill ha den. nu är det bara du kvar. sa Marco. 

Candy sprang iväg igen och kom tillbaka med soina vanlige kläder och en klänning efter sej. hon gav den till mej. det var en röd klänning med lite volanger på och den var glittrig. Den var hur fin som helst. 


- Dovete avere il! sa hon glatt.

- du ska ha den, säger hon. sa marco.

- det vill jag med. svaraqde jag.


candy höll upp en mask också, som var väldigt fin och passade till klänningen, hon gav den till mej den med.


che vi si addice. ai tuoi capelli. sa hon till mej och marco översatte det till mej också.

- den passar dej, det passar perfekt till ditt fina hår säger hon. 

- grazie. svarade jag. 

 det ringde i min mobil och jag svarade fort innan ringsingnalen ekade i hela affären.


samtelet:


- hej bella! 

- hej ash! 

- vart är du? 

- förlåt, en kille som heter Marco hjälpte mej hitta en affär jag är där nu och hans lillasyster och han skulle dit med så dom har hjälpt mej hitta en jättefin klänning, menb jag går hem nu jag lovar! vi möts på rummet om en halvtimme! okej?

- visst! men är han marco snygg eller? 

- ash! 

- vad? är han det? 

- ja, det är han, lite. sa jag tystare så han inte skulle höra.

- men du får hålla dej till din popstjärna du! sa ash och skrattade.

- självklart. men vi ses snart! 

- okej, hejdå! 


slut. 


vi la på och jag betalade för mina grejeer. 

när vi var vid den där trappan igen så skulle vi skiljas åt och gå åt varsitt håll. 


- tack så mycket för att ni hjälpte mej. grazie! sa jag till dom. 

- det är lugnt, jag tror du hjälpte oss mer. candy har inte skrattat och varit såhär glad på jättelänge. så det är du som ska få ett tack! sa marco.

- åh, har du mbil? frågade marco mej.

- självklart. svarade jag och höll upp den.

- får jag den. sa han och jag gav den till han.

- ring mej om du har lust att ses någon gång igen, bella. sa han och log.

- jag träffar er gärna igen, och gör candy lycklig. och då ka jag nog en aning mer italienska. sa jag och log.

- kul! men vi ses ikväll eller? 

- att vi gör! sa jag och log.

- bra. svarade marco. - hejdå bella! sa han. 

- hejdå Marco. ciao allora Candy. sa jag.

- ciao allora. svarade hon och kramade mej. 

 jag kramade om marco och sen gick jag till hotellet. 


när vi hade bytt om, smiunkat oss och fixat oss och jag stog och satte på mej masken så fick jag sms. jag gick och kollade och det var justin. 


''hej shawty! möt mej utanför recpetionen nu så åker vi tillsammans dit! :)

''Justin, nej, vi måste hålla låg profil, Ash vet redan för hon såg oss kyssas.. vi måste vara lite diskreta gubben

''Juste, fan.. men, antar att vi ses där då..

''självklart! glöm inte att jag älskar dej oavsett vad? / Bella'' 

''hur kan jag glömma? Jag älskar dej Shawty, massor. Vi kan väll ses efter iaf?

''vi ses efter, själva.. /Bella''

''Bra. Puss, ses snart

''puss / Bella'' 


- Bella, är du klar? frågade Ash. hon såg helt fantasktisk ut.

- jag tror det, eller tycker du något saknas? frågade jag och snurrade ett varv. 

- du ser helt strålande ut bella. jag är så avundsjuk, så fort du klev av på flygplatsen blev jag avundsjuk på ditt söta, netta lilla ansikte, det var något som gjorde dej speciell, ditt mörka långa hår knakse? dina vackra ögon, din fina kropp. du är verkligen fin bella. Verkligen jättefin. 

- Ashley. Tack så mycket. Önskar jag kunde säga hur vacker du var men.. tyvärr.. orden jag vill åt finns inte till riktigt. men du ser helt underbar ut! sa jag och vi kramade om varann innan vi gick in i en taxi och åkte till maskeraden.


när vi kom fram hade alla gått in, antagligen så skulle man bara gå in när man kom fram. Vi gick in och det var fullt pågång, men jag såg inte Justin någonstans.. vart kna han vara? Vi minglade lite, drack lite bål, dansade och hade kul. när ash gick iväg med några andra ställde jag mej vid bordet och tog en klunk av min bål.


- har du kul? frågade en bekant röst.

- väldigt kul! dudå? marco? sa jag och vände mej om och där står marco med Candy brevid.

- jadå. svarade han.

- Bella! sa candy och log stort.

- jag säger ju att du gör henne lycklig. sa marco och skrattade.

- haha, ja, kul att jagkan göra någonting för er. svarade jag och log till dom.

- du gör mer än vad du tror, bella. sa han.

- tack. svarade jag.

- varför är du här egentligen? frågade marco.

- jag är med i Justin Biebers musikvideo. sarade jag och log.

- coolt, hur då? eller vad gör du?

- dansar. sa jag.

- är du duktig?

- eftersom Justin vill ha med mej så antar jag väll det eftersom han tjatade skallen av mej att jag skulle följa med. skrattade jag.

- skulle vara kul att se dej. sa marco.

- jasså?

- ja. log han.

- ursäkta? kan jag få låna min bella ett tag? sa en underbar röst.

- ehmn.. och du är? sa Marco undrande.

- Justin. sa han och Marco tog tatg i min hand.

- Justin, det här är Marco och det här är Candy. sa jag och tog bort Marcos hand ur min och greppade Justins istället. - och marco, det här är Justin Bieber, min pojkvän. log jag stolt.

- pojkvän? frågade Marco.

- ja. log jag.

- aha.. sa han sårat.

- marco, vi kanske ses senare ikväll? sa jag till han.

- visst. sa han och log snabbt och vände sej om.

- jKGFLVBGNVBnbKhBNGOBHXLNB-nvmbvGN.. bubblade justin.

- justin? var det något du ville säga? sa jag ocg fattade inte ett ord vad han sa.

- ja, men dina ögon gör mej helt blind så jag får inte fram ett ord! sa han.

- aw.. sa jag och pussade han på kinden.

- skönhet, det är allt jag ser. sa Justin. - du ser underbar ut ikväll. dansa med mej? sa han ooch höll ut sin hand mot mej. 

- visst, älskling. sa jag och tog tag i hand öppna hand.


han drog mej intill sej och musik startade. han styrde mej utåt dansgolvet. Jag sträckte upp benet i luften och vi dansade, det bildades en ring runt oss och alla kollade, det här avslöjade ju ingenting? vi dansade och dansade och allt kändes så skönt!


När vi kommit in i receptionen sa jag till ash att jag kommer snart, hon fattade säkert vinken och gick upp, Justin oh jag var nu själva och han satte sej på bänken utanför hotellet, jag satte mej brevid han och han tog av mej masken.


- du var helt otrolig, baby. sa han och kysste mej passonerat. 

jag avslutade kyssen.

- jag älskar dej. sa jag,

- du vet att du är döpt som vacker? sa justin.

- vad menar du? sa jag och tittade in i hans ögon.

- Sei così bella ... Bella. sa han.

- vad betyder det? frågade jag och log mot han.

- du är så vacker ... Bella. sa han och kysste mej.

- du med Justin. Du med.

- Bella, det betyder vacker på italienska. du är döpt som vacker. sa han med ett leende.

- det kan inte stämma, sa jag och tittade ner.

- det stämmer perfekt. sa han och pussade min näsa.



när jag kom upp på rummet igen så kände jag för att fortsätta skriva på tre av mina halvklara låtar, en heter ''Finally Falling'' som jag snart är klar med och den andra heter ''Tell Me That You Love Me'' och den sista heter ''You're The Reason'' 

jag satt väldigt länge med dom, men tillslut blev jag klar med alla! klockan hade paserat 01:00 nydligen och jag gäspade stort, jag la ner mina grejer, gitarren och papprena, jag kröp ner under täcket och somnade med bilden av Justin och mej när vi dansade i huvudet. Tänk, vad har det blivit av mej? jag är Biebers flickvän. Vem kunde ana det i Sverige? .. 


_____________________________________________________________________


ja! snacka om långt chapter! :D 


det här försänar många kommentarer! jag fick inget på det förra och det gör mej besviken, jag som funderar på att lägga ner bloggen? att lägga ner den ligger i mitt bakhuvud hela tiden.. funderar på det för att jag har inte så många läsare här och får inga kommentarer.. och det är lite tråkigt. xd 


men vad tyckte ni om det här? jag vill ha minst 5 kommentarer innan nästa del kommer att komma, helt ärligt. 


K O M M E N T E R



/ elin * 


Ovido - Quiz & Flashcards