jdbieber

Alla inlägg under juni 2011

Av belieber - 30 juni 2011 15:52

skulle bara säga att jag är tilolbaka från uppsala, kom hem för några timmar sen, är skit trött efter 4 timmar på bussen! xd men nu har jag kommit hem och ätot på donken också, livet leker! :D 


ni fick chapter också och jag har fått en underbar tid med min bästa vän och syster, hoppas ni alla har ett fint sommarlov med mycket sol och bad, för det har jag! :) 



tänkte att jag skriver lite chapter och lägger i utkast så jag kan ha ett underbart sommarlov och slippa att tänka på att ni inte får chapter! 

fick förresten en kommentar att jag inte behöver göra så långa inlägg och heller inte skriva hela tiden, TACK TILL DEJ! för jag behövde verlkligen få läsa det, nu könns det som pressen har lättat lite, tack så mycket till dej som skrev det! 


hoppas ni njuter av novellen också, säg till om ni vill att något särsilt ska hända eller så så kan jag försöka få alla era idéer i novellen så den kan bli bättre! ;)


puss på er! :D

Av belieber - 30 juni 2011 15:30


Bellas perspektiv:


jag stog laddad till overboard med min klänning jag köpte nästan första dagen i Canada. Stina, ''min'' stylist hade fixat mitt smink och allt sånt. Jag gav fort min mobil och allt till en vakt som stod där och musiken började, dansarna gick ut först och började dansa lite, sen kom jag ut och tog ett djupt andetag innan jag började sjunga. Alla skrek som idioter och jag bara gav allt. Justin kom upp ich då skrek alla så jag trodde deras huvud skulle explodera. 


Ryans perspektiv: 


- EYY!! CHAZ! skrek jag. även fast han satt brevid men han höll på med mobilen, jag togn den ur hans händer och la den på bordet. 

- VAD?! sa Chaz med panik i rösten. 

- KOLLA! 

- VART? skrek Chaz och vi satt seriöst och skrek till varandra fast vi satt brevid verann.

- PÅ TEVEN DIN IDIOT! skrek jag tillbaka och han vände blicken dit. 

- OMG! DET ÄR VÅR BÄSTIS! skrek han sen. 

- OCH MIN SYSTER! 

- shiet, dom är ju grymma. sa chaz betydligt lugnare.

- jag vet, kan du fatta att dom är tillsammans eller?! sa jag.

- dom passar skitbra ihop iaf! sa chaz och skrattade. 

Vi kollade på när Justin körde egenom några låtar sen kom Bella igen. Hon såg underbar ut, kanske fel att säga så om sin syster men hon såg jävligt snygg ut i sin långa klänning. 

- WoW! snacka om het syrra.. sa Chaz och jag smälde till han på armen.


Bellas perspektiv: 


Jag gick upp på scenen och skulle nu köra ''when i kissing you'' min allra, allra nyaste. Jag vinkade till alla som var med och musiken startade. 





Selena Gomez Singer Selena Gomez performs onstage during the 2011 People's Choice Awards at Nokia Theatre L.A Live on January 5, 2011 in Los Angeles, California.


Selena Gomez Singer Selena Gomez performs onstage during the 2011 People's Choice Awards at Nokia Theatre L.A Live on January 5, 2011 in Los Angeles, California.


sparks fly, it's like electricity. I might die. When i forget how to breath.

You get closer and there's nowhere in this world i'd rather be. 

Time stops, like everything around me, it's frozen, and nothing matters, 

but these few moments when you open my mind to things i've never seen.


Couse when i kissing you my senses come alive, almost like a puzzle piece i've been trying to find. Falls night into a place, you're all that it takes. 

My doubts fade away. When i'm kissing you. 


When i'm kissing you it all starts making sense and all the questions i've been asking in my head.

Like are you the one should i really trust. Crystal clear it becomes, When i'm kissing you. 


Past loves, they never got very far. Walls up, made sure i've guarded my heart.

and i promise i woulden't do this 'til i knew it was right for me.


But no one, no guy that i met before could make me, feel so right and secure.

And have you noticed, i lose my focus, and the world around me disappears.


Couse when i kissing you my senses come alive, almost like a puzzle piece i've been trying to find. Falls night into a place, you're all that it takes. 

My doubts fade away. When i'm kissing you. 


When i'm kissing you it all starts making sense and all the questions i've been asking in my head.

Like are you the one should i really trust. Crystal clear it becomes, When i'm kissing you. 


i've never felt something like this, you making me open up.

No point in even trying to fight this. 

It's kinda feels like it's LOVE.  


Couse when i kissing you my senses come alive, almost like a puzzle piece i've been trying to find. Falls night into a place, you're all that it takes. 

My doubts fade away. When i'm kissing you. 


When i'm kissing you it all starts making sense and all the questions i've been asking in my head.

Like are you the one should i really trust. Crystal clear it becomes, When i'm kissing you. 



alla applåderade och skrek. Låten var till Justin. Jag ville bara säga det. Men jag visste att jag inte kunde göra det. Jag gick ner backstage och ash kramade om mej, jag gick in i omklädningsrummet typ och där satt Justin på soffan och log mot mej. 


- Vad bra det gick. Sa han tyst med en ledsen blick i ansiktet.

- tack. sa jag och satte mej brevid han. - det var till dej. sa jag och log ett snett leende. 

- Aw. Sa han. - Du har så mycket ord i dina texter och allt är till mej och jag har ingenting till dej, ingen speciell låt till dej eller något sånt. Sa han ledset. - Det ända jag gör för dej är att tvinga dej att hålla tyst för paps och bli jagade av dom. Kanske är jag inte rätt för dej. sa han och det sista viskade han. 

- Justin säg inte så. sa jag och kände tårarna brände bakom ögonlocken, jag blinkade några gånger men det vart ara värre. - Som låten säger så är du som en pusselbit som jag har försökt att hitta, väldigt länge. och nu när du är här så ska du inte gå någonstans. 

- jag kanske inte ska gå någonstans. men du kanske måste göra det.. sa han tyst och hans ögon var blanka. 

- Justin, snälla, säg inte så. sa jag och tårarna rann nu ner för mina kinder. 


dörren öppnades och en vakt kom in. 


- Bella, 3 minuter innan nästa låt! sa han.

- Säg till dansarna att dansa något, jag kommer ut sen! sa jag tillbaka. han nickade oroligt och stängde dörren sen. 


- Bella, det är bara det att jag känner att allt du ger mej, dina andetag, låtar, allt, allt du någonsin gjort för mej kan jag inte ge tillbaka för jag är den jag är. 

- klandra inte dej själv för att vara du. Jag älskar dej för den du är. sa jag och jag kände hur mitt smink runnit bort.

- Jag älskar dej. Och det vet du. Men jag vill bara skrika ut till hela världen och säga att du är min. Men jag vet inte om jag kan det. 

- Jag tvingr dej inte till att göra det heller. ingen tvingar dej. sa jag.

- jo, jag själv. sa han och kollade bort. - gå nu, svik inte dina fans. Jag kommer att komma upp på scenen sen efter din låt. sa han och jag nickade svagt. 

- Glöm bara inte bort att det som texten säger i You're the reason är totalt menat till dej. Sa jag och gick bort till ett annat rum där Stina var. 


Hon sminkade snabbt om mej och jag bytte sen klänning till en ljus klänning och ett par lila högklackade. 



sen sprang jag ut på scenen igen. 


Mi dispiace che hai dovuto aspettare! sa jag till dom, vilket var att jag var ledsen att dom fick vänta. alla skrek. - Så, nu kör jag en till låt! är ni redo?! skrek jag och alla skrek högre. 


Justins perspektiv: 


Jag hörde Bella prata med alla fansen. Musiken startade och Bella började sjunga. Att veta att den var till mej gjorde mej besviken. Jag tog två djupa andetag innan jag ställde mej backstage och kollade på henne. hon vände sej om och kollade mej rätt in i ögonen när hon sjöng. 


and it's alright keep it togheter. 

where ever we go, and it's alright, 

oh well whatever everybody needs

to know. 


You might be crazy, but have i told you lately, that i love you? 

you're the only reason that i'm not afraid to fly, and it's crazy

how someone could change me, now no matter what it is i have to do

i'm not afraid to try. 


AND YOU NEED TO KNOW THAT YOU'RE THE REASON WHY! 


sjöng hon och blicken var borrad i mej. Det var altså totalt till mej hon sjöng det och jag såg på henne att några tårar rann ner för hennes kinder. 


- tack så mycket! sa hon och vinkade ut till alla. nu var det dax då. 


Jag gick upp på scenen och kramade henne, jag tog micen och hon började gå mot backstage. 


- Jag Älskar Dej Isabella Butler. Sa jag och kollade bak på henne hela hon hade stelnat till men hon fortsatte sen att gå. 


Ryans perspektiv: 


Då Bella sjunger det där TILL justin: 


Vi satt alla och kollade på när bella sjöng, alla menade jag då Caitlin, Christian, Martin, Jag, Josefine och Chaz. ''kameramannen'' zoomade in på Bellas ansikte i slutet av låten och alla kollade förvirrat på TV skärmen. hon hade tårar i ögonen och några tårar rann på henne kinder. Vad hade hänt? tänkte jag. 


- Hon gråter! sa josefine. - min lilla flicka gråter.. 

- det är säkert bara av glädje eller något.. Sa jag men jag trodde inte ens mej själv. Man såg hela hennes min att hon var riktigt orolig över något. 


Hon kollade bak backstage och man såg en skymt av Justin där bakom scenen, hon sjöng det sista och tackade alla sen kom Justin upp och kramade henne fort. Jag såg att hon började gå och torkade sej snabbt runt ögonen med baksidan av armen. 


Jag stoppde in mer popcorn i munnen och kollade på Justin som tog micen. 


- Jag Älskar Dej Isabella Butler. Sa han och popcornen jag nyss toppat in flög ut över hela rummet. alla blev chockade. 


Bellas perspektiv: 


När han sa orden så stelnade hela jag till. Jag gick fort därifrån. 

Alla tjejer som jag dansade med kollade förvirrat på mej och regina och kim borrade in elaka blickar i mej. Ash kollade sorgset på mej. Jag kollade förvirerat på alla som hade sina blickar på mej. Jag trängde mej förbi massan av förvirrade tjejer och gick fram till Kenny med tårar rinnade ner för min kinder. 


- Hur mår du Miss. Butler? frågade Kenny snällt. 

- Bra. Sa jag tyst. - hur kommer jag hem? frågade jag.

- ta limmon som står utanför. Ska jag följa med? sa han. Kenny är alltid snäll, som en morbror eller något sånt för mej. 

- Det är lugnt.. tror jag. sa jag och gick förbi han. 


Jag gick ut genom den stora arenan och utanför möttes jag av en stor klunga paps. Det här tog livet av mej. 


''Är Justin och du tillsammans?'' ''Bella, Bella, Bella, kolla hit! låt mej ta ett kort på dej!'' ''Bella, har det hänt något, varför gråter du? mår du bra? Älskar inte du justin?'' alla frågor virvlade bara ihop och allt dom sa blev som en rörig alfabetsoppa. Jag stannade upp och tog av mej skorna och började sen springa mot limmon som stog en bit bort. Jag såg knappt någonting för tårarna och för alla blixtrar. Jag öppnade dörren till limmon och det sista jag hörde innan jag stngde dörren var : ''BELLA, SNÄLLA VÄNTA!'' och det var en välkänd röst. Vi åkte iväg och jag kollade ut genom fönstert och såg Justin springa efter en bit. Sen stannade han och sjönk ihop på gatan. 


- stanna bilen! sa jag snabbt och chauffören stannade direkt.

- vad du än säger Miss butler. svarade han artigt och stannade bilen.


Jag gick ut ur bilen och stannade strax utanför. Justin kollade uppåt och bort på mej, han brydde sej inte ens om att papsen stog runt han och fotade hans ensamma tår. Jag slog ut mina armar och log snett. Justin reste sej upp på benen och sprang biten till mej med alla papsen efter han. han omfamnade mej snabbt och vi möttes sen i en underbar kyss och kamerorna blixtrade som aldrig förr.. 


____________________________________________________________________


WoW, DRAMA! 


vad kommer hända nu? 



kommentera en massa så får ni mer chapter! ;) 


Av belieber - 29 juni 2011 11:15

han tog min hand och vi började ännu en gång gå upp ur vattnet, hand i hand.


när vi kom upp så la oss ner på handdukarna och lät solen värma våra blöta kroppar.. 


*


Justins perspektiv: 


vi började gå tillbaka till hotellet och det tog inte lång tid förren vi var framme vid lobbyn. vi tryckte på hisknappen och hissen kom, bella skulle av en våning innan. Hissen stannade och dörrarna öppnades. vi tittade på varandra och jag kysste hennes mjuka fylliga läppar, jag kramade om henne hårt och hon gick sen ut och dörrarna stängdes och det åkte upp en våning till.


jag klev in i min svit och gick in i badrummet, jag satte på vattnet och klev in i duschen, jag lät det varma vattnet rinna genom mitt hår och och över hela min kropp.. 


när jag kom ut ur duschen och klädde på mej ett par slitna jeans och en vit tröja så ringde min mobil, jag tog snabbt upp den och svarade 


(samtalet)


- Hallå? 

- Yo! sa scooter i andra änden. - vad händer JB? 

- nä, va nyss på stranden och lite sånt.

- med vem? frågade scooter.

- regina, nej men bella såklrt, vem trodde du? skrattade jag och han skrattade med.

- aha, aja, jo, fans står typ utanför hotellet just nu, tänkte om du orkade med en konsert imorgon? frågade han.

- självklart! svarade jag och han skrattade. 

- vi kan ha en ganska stor arena här i närheten. 

- bra! 

- och så tänkte jag att tjejerna kunde vara dina dansare men isåfall måste vi träna på dom danserna dom ska kunna redan ikväll. om du vill ha dom med? 

- ah, smart! visst men ska vi ses vid samma lokal om en kvart eller och så säger vi till alla att möta oss där på direkten! sa jag.

- ja, kom om en kvart. sa scooter-

- ey! scooter, bella kan vara med på konserten va? du vet att sjunga som sist? sa jag. 

- om hon vill! sa scooter och jag log stort. 

- tro mej, det vill hon. sa jag och vi la på. 


jag tog min mobil och stoppade ner den i jeansfickan innan jag gick runt och knackade på alla tjejers dörrar och skrek att vi skulle ses om en kvart, jag sprang sen ner till lokalen där scooter redan var.



Bellas perspektiv:


- VI SKA SES VID LOKALEN OM EN KVART! skrek Justins röst medans den knackade på dörren. 


jag hörde hur han sprang till nästa dörr och skrek likadant, antar att jag åste dra då, då kom jag på Ash! hon och marco drog ju! jag tog fort upp mobilen och bläddrade upp ''ash'' i min kontaktlista, jag tryckte på ring och några singnaler gick innan hon svarade. 


(samtalet)


- hej, Bella! sa hon glatt när hon svarade.

- Hej, Ash! vi ska ses vid lokalen om 15 minuter, öka och ta dej ner dit! sa jag medans jag låste dörren med kortet och åkte njer för hissen.

- kommer, ä där om 10 minuter. Ses! sa hon och la på.


jag stoppade ner mobilen i fickan och gick med ssnabba steg mot lokalen, efter ca 10 minuter så var jag dä och jag såg ash komma från andra hållet precis och Justin stod med scooter vid dörren till lokalen och några av tjejerna stod lite längre bort, starx efter oss kom den fler av tjejerna, snart vara alla samlade. 


- okej! imorrn ska jag ha en konsert imorgon, vill ni tjejer dansa då när jag sjunger? isf så måste vi träna nu! sa justin och alla sa typ ''jaaa'' och klappade händerna. - bra, men egentliugen är det inte mycket att träna på för det är typ dom danserna som vi ska ha till min musikvideo men vi går in och tränar lite iaf! sa han sen och började gå in i lokalen. 


vi alla hängde efter och ställde upp oss så som dom sa, jag skulle vara allra längst fram, förutom justin då, han är ju längst fram. ash och 3 andra tjejer på rad bakom mej och sen resten. musiken kom ut genom högtalare och scooter räknade in oss och vi körde alla danser i ett, det gick bra, jag kom ihåg allt.


- på overboard så få ni dansa som såhär ... sa justin och visade några steg. - typ efter den där korta dansen vi har lärt oss. sa han och gjorde stegen igen och alla gjorde som han. - men det är när jag sjunger för när bella sjunger, efterso ´m hon sjunger före får ni dansa lite som den där korta och n'är jag kommer ut så tar ni dom stegn 2 gånger i rad och sen går ni ut därifrån. sa han och log mot oss. - förstår ni? 

alla kollade oförstående på mej och sen på varandra. 


- ska du sjunga? viskade ash.

- nej?! svarade jag och tittade på justin som mötte min blick. 

- Justin? sa jag blygt.

- Ja, Bella? sa han. 

- vem ska sjunga sa du? frågade jag.

- Du. sa han snabbt och log. - det var allt då, tack för att ni kom så ses vi imorrn vid 5 tiden. sa han och alla gick därifrån, jag stannade med ash. 

När alla kommit ut ur dörren så kollade jag på han.

- Justin?! vad menar du med det där?! nästan skrek jag. 

- du ska sjunga overboard med mej sen sjunger du två av dina egna låtar. log han och tänkte gå däriffån.

- nejnejnejnej! du stannar! sa jag bestämt, han lyssnade inte, han började öppna dörren sakta med mej efter. - JUSTIN! STANNA ELLER JAG ÅKER HEM! skrek jag men han stannade inte. - jag är ärlig justin. sa jag sen och han stannade.

- Bella, jag vet att du vill så gör inte så stor grej av det. Bara sjung med mej.cTycker inte du det med Ash? frågade han och ash nickade desperat på huvudet. - ser du, hon vill, jag vill och du vill och dina fåtal fans vill. 

- vilka fans? muttrande jag.

- dina alla som följer dej på twitter. som skrek ditt namn när vi kom ut ur planet, dom som skrek på dej när du sjöng med mej och miley. sa han och log. jag visste att han hade rätt och det gjorde mej irreterad.

- visst.. många. sa men log snett.

- det är många, plus alla mina fans. 

- då blir det många. sa jag och log nu helt.

- sjung med mej bella. sa han.

- okej.. sa jag tyst och han pussade mej på näsan. 

- godnatt Bella. sa han sen och gick iväg.

- Godnatt justin. ropadej jag efter honom och han vände sej om och gjorde pussade i luften. 

Jag log till han och gick sen..


___________________________________________________________________


K O M M E N T E R A !




Av belieber - 28 juni 2011 12:45

 Sen möttes vi i en underbar kyss dom jag ville att den aldrig skulle ta slut. För ett ögonblick kändes det som om världen stod still. Och kanske det gjorde det också.. 


*


Bellas perspektiv: 


Justin la ut sin hadduk brevid mej och la sej på mage, jag rulade runt så jag också la mej på mage och det första jag möttes av var två fina ögon som kollade på mej. 


- Vadå? frågade jag och kunde inte låta bli att le stort åt han.

- vadå, vadå? sa han.

- du kollar på mej. flinade jag

- är det olagligt? sa han och log busigt.

- nä, 5 koronor i minuten. skrattade jag och han skrattade han med.

- du skulle det blir rik bella. sa han och log.

- haha, ja. svarade jag och la ner mitt huvud på handduken i den mjuka sanden.

- skönt att vara ledig två dagar nu eller? sa han sen.

- lediga? upprepade jag

- ja, det är ju fredag, vi är ju lediga lördag, söndag. sa han och tittade upp.

- åh! vad skönt! utbrast jag och han log åt mej och nickade sakta.

vi la oss på rygg igen och jag drog på mej mina solbrillor igen. 



Vi fortsatte prata ganska länge, men tillslut stekte solen för mycket, jag satte mej upp och borstade bort sanden från smalbenen.


- ska vi bada? frågade jag Justin som satte sej upp ocn nickade.

- visst. sa han och vi gick mot vattnet.


vi klev i den ljumma vattnet och gick och pratade samtidigt som vattnet kom högre och högre upp.


 

tillslut så dök jag i under vattenytan och kom snabbt upp igen, Justin dök ner han med och kom upp snart igen och gjorde en hairflip av det blöta håret. jag flinade åt han och vi fortsatte bada ett tag till. 


- går det surfa här? frågade jag efter ett tag.

- på kvällarna. sa han och jag nickade.

- varför bara på kvällarna? 

- det blåser mer då och då kommer det större v¨ågor. log han. - surfar du? frågade han och jag nickade.

- ja, men det gick ju inte i Sverige, för där är det inte sånna vågor. sa jag och han nickade förstående.

- men gå tillbaka hit ikväll, vid solnedgången så kommer det vara vågor. sa han till mej och log.

- ah. sa jag bara innan jag tog ett simtag igen och sen började jag gå upp mot stranden och Justin efter mej. när vi var vid knähöjd så kom Justin upp vid min sida, och innan jag visste ordet av det så lyfte han upp mej, gränsle över han satt jag och jag forstod inte riktigt hur jag kunde komma dit. Han log busigt och bet sej i läppen innan han lutade sitt huvud mot mej, jag lutade huvudet neråt, för en gång skull var det jag som fick luta mej neråt. Vi möttes i en kyss och jag kände blickar i ryggen. Jag tror Justin visste om det men han brydde sej inte han heller. 



Tiden stod stilla men efter ett tag så slutade han och släppte ner mej på den mjuka bottnen. Jag log mot han och gick upp på stranden men han kom inte upp efter mej.


- kom nu Justin! ropade jag. 

- nej, vi ska bada mer! sa han som en liten dagisunge som ville ha mer glass eller något. 

- vi kan bada mer sen. sa jag och flinade åt hans gulliga ansiktsuttryck.

- jag vill bada nu. sa han bestämt.

- jag kommer inte komma ner! sa jag minst lika bestämmt och särade på benen d'är jag stog på stranden och satte armarna i kors över bröstet.

- kom nu bella, tvinga mej inte att hämta dej.. sa han och började gå upp mot stranden. 

- du kommer inte få i mej. sa jag och skrattade åt hans min.

- tro mej, mina ninja skills är ganska proffsiga! sa han och jag kunde inte låta bli att skratta. Hans ninja skills. Visst! tänkte jag och log

han kom upp på stranden och stog nu framför mej. han räckte ut tungan åt mej och jag skrattade men stod kvar på samma plats som hela tiden.


 


- jag vill inte bada. sa jag till han när han var ganska nära mej.

- det vill du visst. sa han och log finuligt. 

- nej. sa jag men log fortfarande.

- jag varnde dej för mina ninja skills.. sa han och log busigt.

jag skrattade åt han men innan jag riktigt han tänka klart så tog han ett tag med båda armarna kring min mage och lyfte fort upp mej så jag inte nuddade marken bara och slängde ner mej i vattnet.




Jag kom upp ur ytan oich skrattade.


- jag sa ju att du ville bada! flinade han. 

- JUSSTIINN! skrek jag och slängde mej över han så han kom under vattnet. 

han koim upp igen och skrattade.

- du lär det bra av mina ninja skills. sa han och log stort.

- jag har mina egna! sa jag och log stort åt han. 

- ja, jag märkte det. flinade han. - ska vi gå upp? sa han sen och jag nickade. 

han tog min hand och vi började ännu en gång gå upp ur vattnet, hand i hand.


när vi kom upp så la oss ner på handdukarna och lät solen värma våra blöta kroppar.. 


____________________________________________________________________


det är chaptert vart väll ganska så händelserikt ändå? vad tror ni om jag fortsätter ett tag till med den här för att sen se vad som händer? kanske kommer på bättre ideér när dom kommit hem sen osv! 


kommentera!

Av belieber - 27 juni 2011 15:00

- Jag älskar dej Bella.. sa han och jag log. 


stranden


Ashleys perspektiv: 


jag gäspade stort och satte mej upp på sängen, 08:27 blinkade min klocka fram, jag sträckte ut aramrna och dusnade ner med mitt huvud på kudden igen, men jag visste att jag var tvungen att gå upp eftersom en ny träningsdag väntade på oss. jag satte mej upp ännu en gång och kollade på bella som låg och sov. hon sov djupt och log svagt i sömnen, jag skrattade lite åt henne innan jag klev upp och gick in i badrummet. jag borstade egenom tänderna, sminkade mej lätt och satte upp håret i en hög hästsvans, jag gick in i garderoben och drog fram ett par svarta kortbyxor och en grå t-shirt med tryck på. jag satte mej sen på kanten av bellas säng fö att väcka henne. men inte gick det. Jag skakde om henne och pratade i hennes öra men allt förgäves, ingen chans hade jag att få upp henne. 

hur kan man sova om någon sitter och blåser och pratar mitt i örat på en och skakar hela kroppen. Sjukt. Då slog mej idén. jag tog upp bellas mobil som låg brevid mej och kollade egenom kontakterna innan jag hittade vad jag letade efter, jag slängde snabbt iväg ett sms och skrev att det var från mej. på knappt en minut fick jag ett svar. ''haha, okej, jag fixar det, kommer snart xd''. precis när jag la ner mobilen så kom han in genom dörren. Helvete vad fort det gick att ta sej upp en våning och gå nästan längst bort.


- okej, akta dej. sa Justin och log mot mej. 

Jag flinade åt han men satte mej på knä på min säng.

Jag hörde hur han började viska smått till henne och sen en puss på näsan och bella rörde på sej och pussade han tillbaka. Det var så gulligt. men seriöst? Killen måste vara magsik. 


- Justin.. vad gör du här?.. sa bella hest.

- nä, ash fick visst inte upp dej ur sängen, hon hade hållt på ett tag så jag fick ett sms att jag skulle komma. Kom ihåg att det är ett träningspass om en timme. sa justin tillbaka och drog upp Bella på fötter. hon vinglade till av den hastiga rörelsen och tog ett steg fram. 


- Så skynda på! ingen tid att slöa! in i badrummet, jag tar fram kläder, lägger på din säng sen om en halvtimme kommer ni ner och äter med mej. okej? sa Justion och bella skulle precis öppna mennen för en protest men justin hejdade henne. - shhh.. sa han. - inga protester, gör som The Biebs vill. log han stolt och gick in i garderoben.


- fattar inte hur han lyckas.. mumlade bella surt men gick in i badrummet och fixade iordning sej.

Jag fattade inte heller hur han gjorde. tänkte jag tyst och skrattade.

Justin la fram några kläder till bella och försvann sen ut ur rummet. 


Bellas perspektiv: 



En timme senare var all på plats för dagens lektion. 


- idag ska vi repetera ALLTING som vi gjort hitills och sen sätter vi ihop det till en hel dans. Sa scooter och alla nickade försående. - okej! då kör vi. Vi började med den första, korta dansen. Bella och Ashley, ni förstod dansen fort från början, kan ni ställa er längst fram och sen Justin framför er. Sa han sen och vi ställde oss där framme och Justin allra längst fram. 


Musim strömmade ut ur högtalarna och jag räknade tyst in mej själv innan jag började röra mej. 1, 2, 3, 4, 5 .. räknade jag medans jag gjorde de olika stegen, när den korta dansen var över så var det den andra lite längre, jag räknade in den och dansade igen. så fortsatte hela dom 3 timmarna, men tillslut hade vi en hel dans, klar. Dock ska det vara mera steg och allt innan det är klart men klart i början är det typ. 



när alla hade bytt om igen och klockan slagit 2 på dagen så föreslog Scooter att vi kunde göra vad vi ville, eftersom vi jobbade igår. Vi fick våra 200 kronor från jobbet vi känade från gårdagen och så skulle vi få göra vad vi ville. det sista han sa innan alla skiljdes åt olika håll var ''Var minst 2 stycken!'' sen hade han gått. Ash och jag tänkte dra oss ner till stranden, alla andra skulle till stan typ men eftersom vi var där alla andra dagar så orkade vi inte med det mer. vi gick in i hotellrummet och vi packade fort varsin väska med hadduk, bikini, pengar och nödvändiga saker. Jag satte mina svarta solglasögonöver ögonen och vi knallade ner mot stranden. när vi var framme så såg vi en vi kände igen. Marco. Jag visste att Ash hade fått en crash på han så det slutade med att dom två skulle ner på stan för att köpa glass. Jag satt kvar på stranden själv och kollade ut över det fina vattnet. 

När jag fått på mej bikini och lagt ut handduken så lutade jag mej bakåt, satte på mej solbrillorna och slöt ögonen. Jag låg så på rygg ett tag och bara funderade över allt och precis ingenting. Helt plötsligt kände jag hur det skuggade över mej, jag tog bort brillorna från ögonen och höll dom i handen. 


- Gissa vem? frågade en röst som var välkänd.

- Vad gör du här, Justin? frågade jag och kollade upp på han när han satt på knä lutad över mej.

- Tänkte se dej. svarade han och log.

- hur visste du att jag var här? 

- jag använde mina ninja skills för att spåra upp dej, jag kände din närvaro. sa han och flinade.

- ha-ha. sa jag bara och han lutade sej ner mot mej. 

Han andades djupt och hans andedräkt kittlade mot min hud. Han kom närmare och jag lutade sakta huvudet bakåt och lyfte upp det en aning. Sen möttes vi i en underbar kyss dom jag ville att den aldrig skulle ta slut. För ett ögonblick kändes det som om världen stod still. Och kanske det gjorde det också.. 


__________________________________________________________________


sorry, kort och tråkigt, men faktum är att jag gillar inte novellen längre.. den är inte rolig att skriva på eller något längre, det känns som om det inte kommer kunna hända något. det blir typ inget bra, hur mycket jag en försöker så blir den fortfarande sämst! ;o och det är irreterande. 

MenMen.. 


kommentera då? xd 

Av belieber - 26 juni 2011 17:45




bild 1 - ''B'' halsbandet, men tänk er att det ser mer ut som ''J'' halsbandet.

bild 2 - ''J'' halsbandet

bild 3 - hand i hand



Bellas perspektiv: 


- är det nån som vill käna pengar? frågade justin såfort vi kom in.

- varför inte? sa jag till ash. vi räckte upp handen, precis som de flesta.

- okej, jag tänkte att ni tar eran rumskompis så får ni jobb här på hotellet och ni känar 200 kronor var! sa justin. - kom fram hit så får ni varsit jobb.


vi alla gick fram, jag och ash fick att servera gästerna i cafeteran och baren, v gick dit och allt gick ganska fort för helt plötsligt hade klockan redan slagit 6 och våran ''chef'' för de två timmarna sa att vi skulle sluta, vi gick upp till hotellrummet och jag satte på mej ett svart linne med tryck på och ett par slitna jeans, när jag låg i sängen med mobilen upptryckt i ansiktet och läste lite facebook och twitter så fick jag ett sms. jag öppnade det och det var från justin.


''planer för kvällen? :)


''inga alls (:


''möt mej strax utanför lobbyn om 10 minuter!


''i'll be there



- ash, jag går ut ett tag! sa jag och höll hårt i kedjan Justin skulle få. 

- åh, jag fattar, visst, var försiktiga så ni inte blir upptäckta! sa ash och läste sin bok. 

- jadå. sa jag och satte snabbt på mej mina converse, utan att knyta dom gick jag ut ur rummet och tryckte på hiss knappen. 


jag åkte sakta ner, för sakta men tillslut öppnades dörrarna och jag knallar egenom lobbyn och ut genom dörren, på en bänk utanför hotellet satt han. jag gick fram och satte mej brevid han. Han kysste mej såfort han såg mej, men inte en lång passonerad utan en ganska kort och livlös. antagligen för att inte paps, fans, eller andra folk skulle se oss.


- Du är så vacker.. Bella. sa han och det bröt hela tystnaden runt om oss.

- Du med Justin.. Du med. log jag och han kysste min kind. 

- kom, vi går någonstans. sa han och reste sej upp och tog sin gitarr som han verkade ha med sej lite var som.

Jag reste mej sakta upp och han slingrade in sina fingrar i mina, det slutade med att vi satte oss på en smal strand och tittade på solnedgången. 


- Jag har något till dej. Sa Justin och kollade ut mot vattnet.

- Jag med. sa jag. 

- Här. sa han och tog på mej ett halsband, han lyfte upp håret på mej och en rysning for över min kropp när hans kalla händer nuddade min rygg.

Jag lyfte upp smycken jag nyss fått och tittade på det som hängde runt min hals. Det var ett silverfärgat ''J''. 

- Så kommer du aldrig glömma mej. sa han och log sött.

- Jag skulle aldrig glömma dej ändå. sa jag. - för att vara säker på att du inte glömmer mej så.. Här.. sa jag och gav han halsbandet med ett ''B'' på. 

Han förde det snabbt runt sin hals och kysste mej. 

Jag tog hans gitarr och spelade lågt på den. 


- You're the reason. Sa jag bara innan jag började sjunga den låten. 


jag tog ett andetag och började sjunga och han låg stort åt mej och hans ögon blev snabbt blanka. Aw. 


i don't want to make a scene, i don't want to let you down.

try to do my own thing and i'm starting to figure it out,

That it's alright keep it togheter, where ever we go, 

and it's alright, oh, well whatever everybody needs to know. 


You might be crazy but have i told you lately that i love you?

you're the only reason that i'm not afraid to fly.

and it's crazy, that someone could change me.

now no matter what it is i have to do but i'm not 

afraid to try.And you need to know that you're the reason .. Why.


I don't even care what they say, you're little bit off.. but baby, 

look me in the eye when i say, I CAN NEVER GET ENOUGH!

cuz' it's alright keep it togheter, where ever we go, 

and it's alright oh well whatever, everybody needs to know. 


You might be crazy but have i told you lately that i love you?

you're the only reason that i'm not afraid to fly.

and it's crazy, that someone could change me.

now no matter what it is i have to do but i'm not 

afraid to try.And you need to know that you're the reason .. Why.


if it was raining you where yell at the sun, pick up the pieces

when the damage is done, you say it's just another day in the shade.

but look at what a mess we made..


You might be crazy but have i told you lately that i love you?

you're the only reason that i'm not afraid to fly.

and it's crazy, that someone could change me.

now no matter what it is i have to do but i'm not 

afraid to try.


you might be crazy, but have i told you lately, that i love you? 

you're the only reason that i'm not afraid to fly, and it's crazy,

that someone could change me, now no matter what is is i have to 

do i'm not afraid to try. 


and you need to know that YOU'RE THE REASON WHY! 


och där var jag klar och Justins armar var redan runt min hals, han vart glad. 

han är verkligen anledningen till att jag inte är rädd för att flyga eller testa andra saker. Jag älskar honom. 


- Jag älskar dej Bella.. sa han och jag log. 


___________________________________________________________________


drygt chapter. men sånna måste med finnas xd

tråkigt, jag vet men jag orkar inte skriva hela tiden och långt och händelserikt, jag klarar inte av att fixa en hel blogg själv! men om ni stödjer mej så kanske det går. :) 

Av belieber - 25 juni 2011 18:32

 

skulle bara säga som så att på måndag, 07:20 sitter jag på bussen till Uppsala för att träffa min saknade vackra bästa vän och syster Gabriella Lindmark. jag kommer hem på torsdag eftermiddag. MEN några inlägg kommer KANSKE att komma upp så kolla in på bloggen ändå och kommenterar ni bra på ALLA INLÄGG kommer jag försöka att skirva där lite. men ni måste kommentera då! :) 


btw, jag bestämmer mej för att fortsätta skriva på denna novell ett tag til för att se vart det leder :) 



kram på er så ses vi snart! btw, om ni kommenterar del 24 bra så skriver jag kanske ett inlägg ikväll som kommer komma upp imorgon så får ni en del då med, men då ska det vara minst 5 eller 6 på del 24! ;) 


Nus ska jag se om maten är klar för jag håller på att dö av hunger, och dör jag får ni inga chapter.. hihi.. nej men, KRAM PÅ ER FINA LÄSARE SÅ HÖRS VI NÄR VI HÖRS! 


 

haha, puss på dej med Justin. <3



peeaace // elin


 

<3

Av belieber - 25 juni 2011 13:30

- hallå det är bella?

- hej Shawty! sa Justin

- Justin, vi sa ju nyss hejdå?

- ja, men jag saknade din röst.. sa han och jag log av hans ord..


Justins hand




Justins perspektiv: 


Efter dansträningen nästa dag skulle hela gänget iväg till en resturang, det var en fin resturang och scooter och usher skulle bjuda, vi slog oss ner vid et långbord, och då menar jag LÅNGT bord, jag satte mej brevid bella och vi beställde mat, snart kom två fulla brickor med bara våran dricka, vi tackade och alla hade ganska så trevligt, verkade det som iaf. 


Bellas perspektiv: 


- vad ska vi göra efter det här då? frågade ash glatt och tog en liten klunk av sin fanta.

- jag vet inte, vad som helst, se oss omkring, gå ner till stan igen kanske?

- ja, jag hann inte se så mycket av stan för att vi stressade ju lite sist vi var där. skrattade ash. 

- juste, haha, ja, men vi kan ju gå ner dit igen sen direkt efter det här. log jag.

- ja. sa hon och log tillbaka.


snart kom våran mat och vi högg in direkt, min italienska pizza var jättegod!


- har du trevligt? sa Justin och log mot mej.

- jadå, svarade jag. - dudå? log jag.

- det funkar! sa han och flinade. - du är ju här. viskade han sen. 

jag log bara till han. lunchen fortsatte och efter ett tag som kände jag hur Justin la sin hand i mitt knä, jag kollade ner på den och i handen var det skrivet ''Your hand here ♥'' , jag skrattade tyst och log stort mot hans glittrande ögon, men jag la försiktigt ner handen i hans och han log. Jag med, han och alla hans kluriga idéer altså, det är det som gör han speciell. 


*


- vart ska vi gå först? frågade jag när vi kommit ner till stan. 

- vi kan väll bara gå bortåt och se vart vi hamnar? sa ash och log.

 - haha, okej! svarade jag och vi började sakta gå ner för alla stenplattor som var lagda i hela staden. 

vi gick förbi affär efter affär, lite längre bort såg jag en liten tjej sitta på trapporna, jag kände direkt igen Candy. 


- kolla, där är Candy, hon, den lilla tjejen jag berättade om vet du? sa jag till ash och pekade lite mot hållet hon satt åt.

- ja, juste! ska du inte gå fram till henne?

- jop, visst. log jag och jag kom närmare.

- Bella Bella! sa Candy så fort hon såg mej. 

jag skrattade lite åt henne.

- ciao Candy. sa jag till henne och satte mej försiktigt på trappan. 

- chi è? frågade Candy, vilket betydde ''vem är det?'' och hon tittade på ash som log snällt mot Candy.

- jag heter ashley, men kalla mej ash! sa ash och log.

- ash, hon kan bara italienska.. skrattade jag och ash funderade ett tag innan hon tog ett nytt andetag och sa igen.

- il mio nome è ashley ma mi chiamano ash. sa hon och log stolt.

- aha, ash! upprepade Candy och log stort mot oss.

- Bella! sa en röst jag fort kände igen.

- Marco! sa jag och kollade bak. 

- vad gör du här? frågade han och log och satte sej på trappsteget starx under mej.

- vi skulle ner på stan och då såg vi Candy så vi satte oss här ett tag. log jag.

- så vem är din fina vän? frågade marco.

- jag heter ashley, men säg gärna ash. log ash och skulle skaka hans hand men han kysste den istället.

- jag är marco och detta är min lillasyster Candy.

ash nickade långsamt och log. det ringde helt plötsligt och jag kollade på marco för att kolla om det var hans som ringde men han skakade på huvudet. 

just då gick ash iväg en bit och snackade i hennes mobil, jag log lite mot marco som kollade på mej.

- så hur går det med pojken då? frågade marco. 

- pojken? sa jag oförstående. 

- ja, den kända rika rackaren. log marco.

- Justin? frågade jag.

- ja, det kanske han heter! sa marco. 

- Marco, det är viktigt att du inte berättar att vi är tillsammans för någon. sa jag allvarligt.

- det ska jag inte signora, men varför? sa han och la huvudet på sne.

- för att då kommer inte pressen låta oss vara en sekund antagligen.. svarade jag och log mot hans min, han knäppte ihop munnen och slängde handen bakåt, som om han skulle slänga iväg en nyckel.

- du kan lite på Marco signora. 

- tack marco. 

ash kom tillbaka och log mot oss.

- vi skulle samlas i lobbyn för att få reda på kvällens uppdrag! sa ash när hon kom fram till oss. 

- jaha, okej. svarade jag. - ja, antar att vi ska gå då, log jag till marco. 

- jaha, trevligt att vi sågs igen, hoppas vi ses många fler gånger! sa marco och kysste min kind. - arrivederci, sa han sen till ash och kysste hennes hand. 

ciao poi, Candy. sa jag och hon sa hejdå tillbaka. 


vi rörde oss sakta mot lobbyn där alla redan hade samlads...


_____________________________________________________________________


kort, men det är tidsinställt, skrev det igår natt så därför blev det ganska kort för jag ska snart sova tror jag, klockan är redan 01:06 och det är midsommarafton imorrn med! 



kommentera!



G L A D M I D S O M M A R :D ! 




Ovido - Quiz & Flashcards