jdbieber

Direktlänk till inlägg 2 juli 2011

I'll never let you go, chapter 1 - you want to be my friend? ..

Av belieber - 2 juli 2011 20:27


  

bild 1 - Alyssa's outfit


''Är du klar gumman?'' frågade mamma. ''Ja, snart!'' ropade jag tillbaka från övervåningen. Jag drog ut ett par mörkblåa jeans en vit lös halv magtröja och en möstrad tunn sjal till det och sen satte jag bara i ett par guldringar i öronen. jag tog sen min svarta väska och gick ner till hallen där mamma och ben stog och väntade. Fort satte jag fötterna i mina svarta boots och drog sen en vit muffig vinterjacka på mej. ''Så'' sa jag och vi gick ut och satte oss i bilen. jag knäppte fast bältet i förarsätet. vi åkte i ca 10 minuter innan hon stannade bilen. ''så då, följer du ben till hans skola? den är bakom där du går in.'' sa mamma. ''kan inte du göra det?'' frågade jag och knäppte loss bältet. ''jag ska på en photoshoot snart..'' sa mamma och jag avskydde att hon alltid kunde säga sånt. ''hmm'' mumlade jag bara. ''kom nu ben'' ''hejdå ungar! ha det så bra och så ringer ni om ni ska göra något efter skolan, okej?'' ''ja, hejdå'' sa jag och smällde igen bildörren och mamma skörde iväg. massa ungar kom från alla håll. Ben fumlade efter min hand och jag tog tag i hans hand. ''Nu får vi skynda oss så vi inte kommer försent.'' sa jag och log åt Ben som nickade. vi började gå bort från dit jag skulle och gick mot där ben skulle vara. Jag öppnade dom stora dörrarna och Ben gick in och höll mej fortfarande i handen och drog med mej. Jag satte mej med han på bänkarna utanför hans klassrum. dom har ju bara ett klassrum och alla sina grejer där inne eftersom han bara är 7 år. (jag har ändrat hans ålder xd) jah kollade på klockan. den var 5 i 8, jag började nu. Jag kollade på Ben som satt och dinglade med benen. han var nog ganska nervös. jag kunde inte lämna han nu. hans fröken kom och stannade framför bänken vi satt på ''Det här måste vara Ben!'' sa hon och log stort. Hon verkade verkligen snäll. ''Ja, det är väll här han ska gå? i den här klassen?'' sa jag och och nickade. ''ja, och vem är du då?'' log hon. ''Alyssa Aniston, Bens syster.'' svarade jag och log. ''Ja, men det vet jag ju! Eran mamma är så duktig! och du sjunger lite och skådespelar väl lite med?'' frågade hon. och där var det igång tänkte jag men försökte dölja min stress eftersom klockan slog 8 nu. ''Ja!'' svarade jag och log mot henne. ''Det är så roligt att du ska börja här med oss, Ben'' sa hon och jag puttade lite på ben som var någon annanstans, i sin egen lilla värld. ''det ska bli kul att börja här med..'' sa han blygt och tryckte sej närmare. ''Jag är säker på att han kommer trivas och få nya vänner!'' sa fröken. ''Jag hoppas det!'' svarade jag och kollade ännu en gång på klockan. 5 över. Fan! tänkte jag. Försenad första dagen. ''Nej, men herregud! Förlåt, här står jag och ödslar din tid, du ska väll med till din klass. Vill du att jag skriver en lapp att det var jag som gjorde så du kom försent?'' frågade hon och jag log åt hennes omtanke. ''nej, det är lugnt!'' sa jag och log. ''När slutar ni för dagen?'' frågade jag. ''vid kvart över 1 tänkte vi'' ''okej'' sa jag bara och satt5e mej på huk framför ben. ''Jag måste gå nu, säg inte till mamma att jag kom 10 minuter försent första dagen, okej?'' sa jag till ben och han log samtidigt som han nickade, jag ruffsade till i hans hår och satte mej upp. ''Ta hand om dej Ben, kom ihåg att du alltid får ringa mej på min mobil opm det är något, din mobil ligger i din väska.'' sa jag och han nickade och fröken föste fram han in till klassrummet. Jag vinkade hejdå och slet åt mej min väska som låg på bänken. Jag sprang ut genom dörren och sprang mot andra sidan av skolan. Jag krockade rätt in i någon och ramlade på rumpan i snön. Fan! inte nu. tänkte jag för mej själv och tittade upp sakta från mitt hår som hade lagt sej över ansiktet. ''Oj, herregud, förlåt! är bara väldigt sen till min lektion!'' sa en kille och höll fram handen. Jag tog den och han drog upp mej. ''Jag med, första dagen och allt. härligt'' mumlade jag och han skrattade. ''så du är ny?'' frågade han och började gå mot skolan och jag följde efter. ''ja.'' svarade jag och log prövande. ''Vilken klass ska du börja i?'' jag tänkte efter lite ''9B'' sa jag tillslut och han log. ''Min klass!'' flinade han och jag log. ''jasså.. '' sa jag bara. ''ja, vad heter du?'' frågade han och la huvudet på sne. Jag satte en lös hårslinga som föll över ögonen bakom örat och tittade upp på han. ''Alyssa Aniston'' sa jag lite fundersamt. nu börjar det.. tänkte jag. ''coolt namn, jag är Ryan, Ryan Butler.'' svarade han och öppnade dörren vi kommit fram till åt mej. jag lognsom svar och vi gick till skåpen, jag tog fram en lapp och kollade på vilket skåpsnummer jag skulle ha. Jag gick fram till skåpet jag skulle ha när vi gått upp en trappa, vi var visst 20 minuter sena. oh, crap.. Ryan öppnade skåpet brevid mej och tog fram en massa grejer och jag sneglade lite på böckarna för jag visste inte vad vi hade. ''vi har engelska'' flinade han och jag nickade och tog fram en pärm som det stod ''ENG'' på och sen en penna, jag slängde in min väska och jacka och sen smällde jag kvickt igen skåpet så inte allt jag proppat in skulle rinna ut. Han gick upp en trappa och öppnade en dörr och alla blickar fästes på oss. ''Vad är din anledning att komma sent idag då?'' frågade läraren och kollade på Ryan med irreterad blick. ''är det en anledning att inte orka?'' frågade han och jag fnissade lite och läraren spärrade upp sin blick i mej och jag tystnade på sekunden. ''Och du är den nya eleven eller?'' frågade han. ''Japp.'' svarade jag och kollade ut mot alla ögin som kollade och viskade och pekade på mej. ''varför är du sen då? första dagen?'' frågade han, men inte lika irreterat som på ryan. ''Jag följde min lillebror till hans klassrum och sen så orkade jag inte skynda mej på så mycket.'' sa jag och en våg av fniss fyllde klassrummet för en sekund. ''bra start.. '' mumlade läraren. ''sätt er på bänken längst bak'' sa han och vi gjorde som han sa. Vi satte oss ner och tog upp böckerna och började att jobba på sidan han skrev på tavlan, det som var skönt var att redan hade gjort det här så jag blev klar på 10 minuter med två sidor. ''palla, är du ett snille eller?'' fr¨gade ryan och kollade storögt på att jag redan hade bytt sida. ''min skola i L.A har redan gjort det här.'' flinade jag och jag tog tillbaka samma sida igen och sköt fram boken till han och han började fort skriva av svaren. ''tack'' log han och jag nickaqde. deet ringade och vi samlade ihops våra saker och jag gick ut ur dörren och öppnade mitt skåp och tog fram sakerna till nästa lektion. ''Chaz, Amy!'' skrek Ryan och fram till han kom en tjej med brunt hår och ett sött nett ansikte och en kille med ljust hår och stort léende på läpparna. ''du kommer jämt sent på måndagar!'' sa killen som jag antog var Chaz. ''ja, men jag orkar bara inte!'' svarade Ryan. ''haha, du är nog himla poppis bland lärare!'' skrattade tjejen som nog var Amy. ''Äcsh men hälsa på min våran nya vän. Alyssa!'' sa Ryan och dom vände sej mot mej. ''Ja, du kom med försent, vad hände egentligen?'' frågade Amy och flinade. ''Jag krockade in i henne'' skrattade Ryan och jag kunde inte låta bli att flina lite. ''Ja, det förklarar ju det hela!'' sa Amy. ''kul att träffas kompis!'' sa Chaz och log stort och kramade om mej och samma gjorde Amy. ''Jag är Chaz Somers'' sa han och jag nickade och log ''Ah, och jag är Amy Espenoza då'' sa amy och jag nickade även där. 


____________________________________________________________________


okej, nu är det första, vad tycker ni? :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av belieber - 16 juli 2011 18:19

hahaha, tycker det är kul att ni fortfarande kollar på en död blogg! igår kollade typ 6 stycken och ah, varje dag kollar det minst 3 stycken iaf! men eftersom ni fortfarande kollar ibland så tänkte jag lägga ut min blogg som jag gjort nu nydligen, så...

Av belieber - 3 juli 2011 21:23

JAG HAR BÖRJAT PÅ EN ANNAN BLOGG OCH DENNA KOMMER LÄGGAS NER!    ja, som det sår så har jag nu fått tillåtelse att skriva mina noveller hos mrbieber.blogg.se och det är där jag vill skriva och kommer skriva nu!    så alla mina fina läsare så ...

Av belieber - 3 juli 2011 15:45


 ''Ja, det förklarar ju det hela!'' sa Amy. ''kul att träffas kompis!'' sa Chaz och log stort och kramade om mej och samma gjorde Amy. ''Jag är Chaz Somers'' sa han och jag nickade och log ''Ah, och jag är Amy Espenoza då'' sa amy och jag nickade äve...

Av belieber - 2 juli 2011 14:56

                  ja, det kom kanske en skalbagge..       minnen <3      tycker iaf att alla ska kolla in MITTHJÄRTA'S BLOGG bara för att jag älskar henne massor och saknar henne också för den delen       ...

Av belieber - 2 juli 2011 14:45


Kommentar till I'll never let you go, chapter 1 - friends sara Lördag 2 juli 12:49   guuud vad får du allt ifrån ? när jag försöker skriva egna noveller så kommer jag aldrig på ngt ! är lite avis på dig... du är hur duktig som hellst ! o...

Presentation


en stor belieber med enorm kärlek till Justin Bieber kommer skriva olika noveller. Jag älskar kommentarer och kritik. Säg till om du vill göra länkbyte med mej eller om du vill blogga här på bloggen med mej!

ENJOY!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards