jdbieber

Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

My Favorite Girl, chapter 28 - a concert?

Av belieber - 29 juni 2011 11:15

han tog min hand och vi började ännu en gång gå upp ur vattnet, hand i hand.


när vi kom upp så la oss ner på handdukarna och lät solen värma våra blöta kroppar.. 


*


Justins perspektiv: 


vi började gå tillbaka till hotellet och det tog inte lång tid förren vi var framme vid lobbyn. vi tryckte på hisknappen och hissen kom, bella skulle av en våning innan. Hissen stannade och dörrarna öppnades. vi tittade på varandra och jag kysste hennes mjuka fylliga läppar, jag kramade om henne hårt och hon gick sen ut och dörrarna stängdes och det åkte upp en våning till.


jag klev in i min svit och gick in i badrummet, jag satte på vattnet och klev in i duschen, jag lät det varma vattnet rinna genom mitt hår och och över hela min kropp.. 


när jag kom ut ur duschen och klädde på mej ett par slitna jeans och en vit tröja så ringde min mobil, jag tog snabbt upp den och svarade 


(samtalet)


- Hallå? 

- Yo! sa scooter i andra änden. - vad händer JB? 

- nä, va nyss på stranden och lite sånt.

- med vem? frågade scooter.

- regina, nej men bella såklrt, vem trodde du? skrattade jag och han skrattade med.

- aha, aja, jo, fans står typ utanför hotellet just nu, tänkte om du orkade med en konsert imorgon? frågade han.

- självklart! svarade jag och han skrattade. 

- vi kan ha en ganska stor arena här i närheten. 

- bra! 

- och så tänkte jag att tjejerna kunde vara dina dansare men isåfall måste vi träna på dom danserna dom ska kunna redan ikväll. om du vill ha dom med? 

- ah, smart! visst men ska vi ses vid samma lokal om en kvart eller och så säger vi till alla att möta oss där på direkten! sa jag.

- ja, kom om en kvart. sa scooter-

- ey! scooter, bella kan vara med på konserten va? du vet att sjunga som sist? sa jag. 

- om hon vill! sa scooter och jag log stort. 

- tro mej, det vill hon. sa jag och vi la på. 


jag tog min mobil och stoppade ner den i jeansfickan innan jag gick runt och knackade på alla tjejers dörrar och skrek att vi skulle ses om en kvart, jag sprang sen ner till lokalen där scooter redan var.



Bellas perspektiv:


- VI SKA SES VID LOKALEN OM EN KVART! skrek Justins röst medans den knackade på dörren. 


jag hörde hur han sprang till nästa dörr och skrek likadant, antar att jag åste dra då, då kom jag på Ash! hon och marco drog ju! jag tog fort upp mobilen och bläddrade upp ''ash'' i min kontaktlista, jag tryckte på ring och några singnaler gick innan hon svarade. 


(samtalet)


- hej, Bella! sa hon glatt när hon svarade.

- Hej, Ash! vi ska ses vid lokalen om 15 minuter, öka och ta dej ner dit! sa jag medans jag låste dörren med kortet och åkte njer för hissen.

- kommer, ä där om 10 minuter. Ses! sa hon och la på.


jag stoppade ner mobilen i fickan och gick med ssnabba steg mot lokalen, efter ca 10 minuter så var jag dä och jag såg ash komma från andra hållet precis och Justin stod med scooter vid dörren till lokalen och några av tjejerna stod lite längre bort, starx efter oss kom den fler av tjejerna, snart vara alla samlade. 


- okej! imorrn ska jag ha en konsert imorgon, vill ni tjejer dansa då när jag sjunger? isf så måste vi träna nu! sa justin och alla sa typ ''jaaa'' och klappade händerna. - bra, men egentliugen är det inte mycket att träna på för det är typ dom danserna som vi ska ha till min musikvideo men vi går in och tränar lite iaf! sa han sen och började gå in i lokalen. 


vi alla hängde efter och ställde upp oss så som dom sa, jag skulle vara allra längst fram, förutom justin då, han är ju längst fram. ash och 3 andra tjejer på rad bakom mej och sen resten. musiken kom ut genom högtalare och scooter räknade in oss och vi körde alla danser i ett, det gick bra, jag kom ihåg allt.


- på overboard så få ni dansa som såhär ... sa justin och visade några steg. - typ efter den där korta dansen vi har lärt oss. sa han och gjorde stegen igen och alla gjorde som han. - men det är när jag sjunger för när bella sjunger, efterso ´m hon sjunger före får ni dansa lite som den där korta och n'är jag kommer ut så tar ni dom stegn 2 gånger i rad och sen går ni ut därifrån. sa han och log mot oss. - förstår ni? 

alla kollade oförstående på mej och sen på varandra. 


- ska du sjunga? viskade ash.

- nej?! svarade jag och tittade på justin som mötte min blick. 

- Justin? sa jag blygt.

- Ja, Bella? sa han. 

- vem ska sjunga sa du? frågade jag.

- Du. sa han snabbt och log. - det var allt då, tack för att ni kom så ses vi imorrn vid 5 tiden. sa han och alla gick därifrån, jag stannade med ash. 

När alla kommit ut ur dörren så kollade jag på han.

- Justin?! vad menar du med det där?! nästan skrek jag. 

- du ska sjunga overboard med mej sen sjunger du två av dina egna låtar. log han och tänkte gå däriffån.

- nejnejnejnej! du stannar! sa jag bestämt, han lyssnade inte, han började öppna dörren sakta med mej efter. - JUSTIN! STANNA ELLER JAG ÅKER HEM! skrek jag men han stannade inte. - jag är ärlig justin. sa jag sen och han stannade.

- Bella, jag vet att du vill så gör inte så stor grej av det. Bara sjung med mej.cTycker inte du det med Ash? frågade han och ash nickade desperat på huvudet. - ser du, hon vill, jag vill och du vill och dina fåtal fans vill. 

- vilka fans? muttrande jag.

- dina alla som följer dej på twitter. som skrek ditt namn när vi kom ut ur planet, dom som skrek på dej när du sjöng med mej och miley. sa han och log. jag visste att han hade rätt och det gjorde mej irreterad.

- visst.. många. sa men log snett.

- det är många, plus alla mina fans. 

- då blir det många. sa jag och log nu helt.

- sjung med mej bella. sa han.

- okej.. sa jag tyst och han pussade mej på näsan. 

- godnatt Bella. sa han sen och gick iväg.

- Godnatt justin. ropadej jag efter honom och han vände sej om och gjorde pussade i luften. 

Jag log till han och gick sen..


___________________________________________________________________


K O M M E N T E R A !




 
 
Ingen bild

tilda

29 juni 2011 18:58

hejj :D

jag tycker den är skit bra bara en sak snälla dt blir roligare med bilder :))


love/ tilda:D

belieber

30 juni 2011 15:51

jg har bilder till typ varje inlägg..?

 
Ingen bild

Thi

30 juni 2011 00:05

AWESOME KAPITEL!!

Du äger på att skriva.

Längtar till nästa kapitel.

Ville bara läsa mer och mer och mer

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av belieber - 16 juli 2011 18:19

hahaha, tycker det är kul att ni fortfarande kollar på en död blogg! igår kollade typ 6 stycken och ah, varje dag kollar det minst 3 stycken iaf! men eftersom ni fortfarande kollar ibland så tänkte jag lägga ut min blogg som jag gjort nu nydligen, så...

Av belieber - 3 juli 2011 21:23

JAG HAR BÖRJAT PÅ EN ANNAN BLOGG OCH DENNA KOMMER LÄGGAS NER!    ja, som det sår så har jag nu fått tillåtelse att skriva mina noveller hos mrbieber.blogg.se och det är där jag vill skriva och kommer skriva nu!    så alla mina fina läsare så ...

Av belieber - 3 juli 2011 15:45


 ''Ja, det förklarar ju det hela!'' sa Amy. ''kul att träffas kompis!'' sa Chaz och log stort och kramade om mej och samma gjorde Amy. ''Jag är Chaz Somers'' sa han och jag nickade och log ''Ah, och jag är Amy Espenoza då'' sa amy och jag nickade äve...

Av belieber - 2 juli 2011 20:27


     bild 1 - Alyssa's outfit   ''Är du klar gumman?'' frågade mamma. ''Ja, snart!'' ropade jag tillbaka från övervåningen. Jag drog ut ett par mörkblåa jeans en vit lös halv magtröja och en möstrad tunn sjal till det och sen satte jag bara i...

Av belieber - 2 juli 2011 14:56

                  ja, det kom kanske en skalbagge..       minnen <3      tycker iaf att alla ska kolla in MITTHJÄRTA'S BLOGG bara för att jag älskar henne massor och saknar henne också för den delen       ...

Ovido - Quiz & Flashcards