jdbieber

Alla inlägg den 22 juni 2011

Av belieber - 22 juni 2011 17:16

haha :') 
börjar att skratta redan vid 0:07, hahaha, asso älskar det! :D 

Av belieber - 22 juni 2011 16:30

 klockan hade paserat 01:00 nydligen och jag gäspade stort, jag la ner mina grejer, gitarren och papprena, jag kröp ner under täcket och somnade med bilden av Justin och mej när vi dansade i huvudet. Tänk, vad har det blivit av mej? jag är Biebers flickvän. Vem kunde ana det i Sverige va? .. 




det står elinhaakenstad på bilden för att bilden har jag tagit själv och vissa kopierar bilder härifrån och det gör ju inget om ni tar googlebilder som jag lagt ut men ni får inte ta bilder som jag själv har tagit, då är det lågt av er om ni inte länkar denna blogg om ni tar bilden. och för att ni inte ska kunna säga att ni har tatt bilden så har jag skrivit elinhaakenstad på bilder jag själv tatt och även min twitter! ;) 





bild 1 - ros (min bild) 

bild 2 - frukostbuffé

bild 3 - smink



Bellas perspektiv: 


- vaknavaknavakna! hörde jag ash ropa medans hon skakade om mej.

- va? mhmm, jag är vaken.. sa jag trött och gnuggade mej i ögonen för det starka ljuset som lyste in genom fönstret.

- vi ska samlas om 1 timme, jag tänkte om du ville ha tid att fixa dej lite! sa ash och satte sej på sängkanten.

- ja, tack för du väckte mej, Ash. sa jag och log lite medans jag satte mej upp  sängen. 

- ingen fara, jag går och duschar så kan du fixa dej lite innan vi går ner till buffén och käkar frukost? 

- buffé? omg, ah, visst, skynda dej! sa jag och satte fötterna på gaolvet.

ash gick in i badrummet och låste dörren efter sej, jag hörde hur vattnet sattes på, jag klev sakta upp på sängen och öppnade fönstret, jag såg ut över fina italien. jag kan inte förstå att jag faktiskt är här nu medans alla går i skolan. 

jag tog upp min mobil och skrev ett sms till mamma. 


hej mammi! resan hit gick bra och igårkväll var det är rolig italiensk maskerad som vi var på. väldigt roligt! jag delar rum med en tjej som heter Ashley och vi kommer bra översens, hon bor lite utanför Stratford. Skitcoolt! nu har vi nyss tagit oss upp ur sängarna och ska fixa oss innan vi ska ner till frukostbuffén, sen är det hårtträning några timmar! nu vet du senaste nytt här. hoppas ni har det bra där hemma. hälsa martin och ryan att jag saknar dom med! 

älskar dej / Din Bella. 


jag läste egenom det och tryckte på skicka, jag slängde mobil i sängen och den studsade några gånger och landade med en duns på golvet. jag brydde mej inte om det och gick in i garderoben istället. 


- ash! ska vi ha danskläder på oss? ropade jag till ash i badrummet.

- asso, vi skulle ha något gruppfoto men vi skulle ha speciella kläder och efter fotor skulle vi ha träning så sätt på dej träningkläder så byter vi om sen! ropade ash tillbaka.

- okej, tack ash! tur att jag har dej, vem vet? jag skulle nog ligga och sova nu annars! skrattade jag och jag hörde hur och flinade.


hon kom ut ur badrummet med blött och och en hadduk virad runt kroppen. jag log till henne innan jag drog fram ett par mjukiskortbyxor och ett vanligt vitt baslinne. jag borstade egenom håret och och lät det mörka håret falla över axlarna. jag plockade upp mobilen som låg halvdöd på golvet efter den lilla dunsen. jag la den på laddning på nattduksbordet och började snabbt packa ner kläder och ett par skor jag kunde ha efter träningen, min iPod som är med överallt och min plånbok. jag hängde väskan över axeln och började knyta min vita converse. det plingade till högt från min mobil oh jag gick fram till den. jag öppnade smset och läste.


''hej vacker :) har du och ash lust att käka frukost med mej och usher? sitter här nere själva, dom andra tjejerna sitter inne. kom ut vet jag? :D <3 / Justin'' 


inna jag svarade frågade jag ash. 


- ash? ropade jag.

- ah? sa hon och kom ut från badrummet.

- fick sms av, du vet vem och han undrade om vi ville komma ut och äte frukost med han och usher som sitter själva ute, dom andra sitter inne. vill du det? frågade jag och log bedjande.

- erkänn att han bara frågade dej? sa hon lite besviken.

- nej, såhär skrev han. sa jag och höll upp mobilen till henne och hon läste, genast blev det ett svagt leende i hennes ansikte. 

- visst, vi kan äta med dom. sa hon och började knyta sina skor.

- bra! sa jag bara och drog ur sladden från mobilen. 


''hej du fina person! vi kommer ner nu, vänta på oss ;) <3 / Bella'' 


jag la ner mobilen i väskan och vi gick ner till lobbyn och ner för den koreta trappan, vi tog varsin bricka och började lasta på av all frukt och melon som fanns. jag tog några pannkakor och en macka sen gick vi ut genom dörren och som justin skrev satt han och usher själva ute vid ett bord och hade varsin bricka framför sej. jag slog mej ner brevid justin och ash brevid usher.


ciao bella, bella. sa justin och log stort.

- ciao carino. svarade jag, stolt att även jag kunde lite.

- jag vet faktiskt inte vad carino betyder.. sa justin och log svagt till mej.

- det betyder söt. svarade jag och tog åt mej av min frukost.

- aw! sa usher och log lite retsamt mot oss. - ung kärlek. älskar det! sa han sen och fortsatte äta.

- heh.. sa jag och tittade upp på justins glittrande ögon. 

- sovit gott? frågade justin.

- jadå! själv? svarade jag.

- väldigt. log justin. 

- härligt! svarade jag och lutade mej bakåt lite. 

Jag kollade på Justin med blicken ''Kyss Mej'' och han fattade direkt. han bet sej lite i läppen och sträckte på sin nacke för att nå mitt huvud. han kysste mej mjukt och ganska lagom snabbt och sen kollade vi på varandra fick en snabb ögonkontakt och sen började äta igen. 

- ni är väldigt fina ihop. sa ash och mina kinder hettade till. jag kollade ner i tallriken och lät mitt länga hår dölja rodnaden.

- aw, det är lungt bella! du måste inte rodna för det. ni är söta och så är det bara. sa usher och log stort åt mej. 

jag tittade upp på justin som flinade lite och jag knuffade han lite i armen och han kollade på mej med en sån där oskyldig blick som om han inte sa någonting.


*


när vi var framme vid samma lokal som gårdagen så var det fullt av olika grejer och stora kameror vid den stora fontänen strax utanför lokalen. 


- okej! tjejer! sa usher och klappade i händerna och alla tittade på han. - vi ska ta en gruppfoto och inne i omklädningsrummet finns det lila linnen, t-shirts och magtröjor i olika storleker och även vita kortbyxor i olika storlekar det med, ni tar den storlek och vilken slags av tröja ni vill ha och kommer ut igen hit, ha gärna nedsläppt hår och skor står på hyllan under alla kläder, dom ska ni ha på er, när ni bytt om går ni till killarnas omklädningsrum och där kommer det vara höga storlar och en stylist kommer greppa tag i er och fixa hår och smink. så snabba på! sa usher och alla rörde sej mot omklädningrummet.


- bella! sa Justin och jag stannade.

- vad? frågade jag och log lite.

- jo, eftersom du är ''huvudrollen''. sa han. - så ska du ha något lite extra. log han och bet sej i läppen sådär som bara han kan. 

- okej.. vadå? frågade jag och la huvudet på sne. 

- följ med usher. sa justin och pekade mot usher som stod och väntade.

- okej.. sa jag osäkert och gick mot usher som föste mej in till dom andra. 

- du ska ha den klänningen i siden som hänger vid din väska. sa han och öppnade dörren åt mej och han stängde sen, eftersom det var tjejernas så gick han ju inte in. 

Jag höll upp klänningen och den var underbart fin, jag har aldrig haft något så fint, under klänningen stog ett par högklackade och jag antar att jag skulle ha dom också. Jag tog av mej tröjan och drog klänningen över huvudet. jag gick mot helfigursspegeln och kollade på mej, den var så fin. på sidan i spegeln såg jag regina och kim kolla på mej med bitckblickar, dom började gå emot mej och jag satte mej på bänken för att ta på mej skorna. 


- varför ska du vara finare än dom andra för då, bella? fnös kim. 

- för att hon ÄR finare än alla andra! svarade Ash och puttade bort Kim.

- är det några som är fina är det ju vi, inte bella. sa regina och kollade på Ash.

- beviset på att bella är finare är för att hon är till och med döpt som vacker! Bella betyder vacker på italienska. så låt henne bara vara, ni vet själva att hon är finare än ni, det är ju därför ni hackar på henne. sa Ash och tog sen tag i min handled och gick mot stylistrummet. 


vi gick in där och smink fanns överallt och stora speglar på ena långsidan. en tjej greppade tag i mej och förde mej till en stol, det stog mitt namn på ryggen av tygstolen och brevid mej satt regina och andra sidan ash. 


- jag heter Stina och kommer styla dej, sätt dej här. sa hon och log stort mot mej. 

- jag heter isabella, men säg bella, men det visste du knaske redan.. sa jag och syftade på mitt namn på stolen. 

- ja! sa hon och satte upp mitt hår i en stor bulle sålänge på hubudet. - bra, du har inget smink på dej redan. sa Stina och log medans hon borstade på lite smink i hela mitt ansikte. 

- nej, jag brukar inte sminka mej så mycket. svarade jag och blundade.

- nej, det behöver du inte, du har redan jättefin hud! sa stina och tog på mascara.

- tack. sa jag och log. 

- hur känns det att vara Justin Biebers tjej i denna musikvideo då? 

- roligt! 

- ja, han valde rätt tjej, du är lite vackrare än alla här. men det är klart, ditt namn är ju till och med bella! sa och och skrattade.

varför säger alla såhär? visst vlir jag glad av att alla tycker jag är vacker och att mitt namn är bella och jag är döpt som vacker och allt, men ändå? alla lixom säger det till mej. 

- tack, sa jag bara tillslut.

- du behöver bara ha lite smink, du behöver inte så mycket. sa Stina och betraktade mitt ansikte. 

- okej, sa jag som inte visste någonting om vad jag behövde. 

- men vi tar lite läppglans. sa hon och tog en läppglans i handen och strök borsten över mina läppar. - perfekt! sa hon sen och drog ur hårsnodden ur mitt hår. - jag tänkt vi kunde ha stora locar i ditt hår, eftersom du skulle vara lite speciell och alla andra kommer ha helplattat hår så kan det vara fint med lockar på dej. sa stina och satte i locktången.

- visst! sa jag och log lite mot min spegelbild. 

Stina började locka och när sista locken var klar så sprayade hon hårspray i håret och log stolt mot mej.

- du är klar. sa hon!

- tack så jättemycket stina! det vart jättebra! utbrast jag. 

- jag tror hon behöver mer smink, för att dölja det där fula som kallas ansikte på henne. sa regina elakt. 

- du kanske bara ska hålla käften. fräste stina tillbaka och jag kollade beundrande på henne. inte trodde jag precis att stina skulle säga så. jag flinade till regina som gapade stort av chock och med blicken *hur-fan-vågade-du-?-du-ska-få-igen*

- så spring ut nu till baksidan av lokalen där ni ska fotas. Sa stina och började plocka ihop grejerna.

- tack ännu en gång Stina! sa jag och log.

- ta mitt nummer. sa hon och gav mej ett kort. - om du vill ha hjälp någon annan gång! log hon. 

- hon lär nog behöva din hjälp mer gånger! sa regina och kollade retfullt på oss.

- fattar du inte vad håll käften betyder? sa jag irreterat och regina kollade bara bort.

- tack stina! sa jag ännu en gång och gick sen ut. jag var först och justin var redan klar han med. han hade lila kostym på sej och hans hår var fixat. han såg väldigt fin ut. jag gick fram till han och kollade lite åt olika håll så ingen såg, sen kysste jag han mjukt och fort.


- WoW! du ser underbar ut! utbrast Justin. 

- du med! sa jag och betraktade han. 


alla andra kom ut och hade på sej vanliga lila olika tröjor och shorts. Ash hade på sej en t-shirt och shorts med skor lila ballerina skor på sej.


- justin, vänta lite, jag ska bara fixa en sak med ash. viskade jag till Justin. 

- ehmn.. okej? visst! sa han och jag sprang mot ash com var längst bak. 

- kom ash! sa jag till henne och drog med henne in i omklädningrummet igen. 

jag försökte springa men det gick inte i klackarna, jag stannade till och drog av mej dom och sprang barfota resten av vägen in.

- vad gör du, Bella? sa ash förvånat.

- sätt på dej den här istället! sa jag och höll upp en magtröja till henne.

- men det där kan inte jag ha! sa hon och puttade bort mina händer.

- jo, du måste visa regina och kim att du kan vara finare och du har bra mycket finare kropp än dom så lyssna på mej och sätt på¨dej den här! NU! sa ja och slängde den på henne.

- jag vet inte bella.. tvekade hon. 

- lite på mej.

- okej.. sa hon och tog på sej den. hon betraktade sej själv i spegeln och kollade med osäker blick på mej. 

- mycket bättre, kom nu! sa jag och tog mina skor i hena handen och ash hand i min andra hand. 

- jag hatar dej, log hon och sprang med mej bort till dom andra.

- du kommer tacka mej! skrattade jag och satte på mej mina skor .. 


____________________________________________________________________


K O M M E N T E R A


/ elin *

Ovido - Quiz & Flashcards