jdbieber

Alla inlägg den 20 juni 2011

Av belieber - 20 juni 2011 14:46

så här ser det ut nu i novellen - bella tackade nej till rollen som Tori Vega, justin ska inte på konsert i två månader utan han ska nu till italien och spela in en musikvideo med en massa tjejer han har valt ut som dansare. 


hoppas det inte blir för rörigt men för att det ska hända något så måste jag göra

såhär, hoppas det är okej för er! ;) 


_____________________________________________________________________






bild 1 - italien

bild 2 - bellas outfit

bild 3,4,5 - stranden

bild 7 - bella dansar

bild 8 - bella och justin sover på planet

bild 8 - 



Justins perspektiv: 


bella stog i duschen och jag satt utanför och väntade på henne, jag funderade mycket på hur det skulle bli i italien med 14 tjejer utan bella. mitt i min tanke så hörde jag bella öppna dörren och ut kommer hon med handduk över sin bara kropp, hon gick förbi mej och in i garderoben och stängde skjutdörren efter sej, efter ca 5 minuter kom hon ut igen med en magtröja fullt med hål i och en lila bikini under och kortbyxor. så fin som hon är, hur ska jag någonsin kunna klara mej utan den blicken varje dag? 


- så, vad ska vi göra idag? sa hon glatt och satte sej brevid mej.

- ingen aning, vad du än vill. log jag tillbaka. 

- det finns ju typ ingenting att göra, vi kan åka till stranden? sa hon och kollade på mej.

- det kan vi göra! sa jag som redan hade på mej badbyxor. 

- okej, då gör vi det. 


hon tog sin leopardmönstrade väska och packade ner två handdukar och lite tillbehör och sen gjorde vi saft och packade ner varsin stor baguette. vi började sen gå iväg mot stranden, jag satte på mej mina svarta solbrillor och bella med, som hade ungefär likadana. 


när vi kom ner till stranden var det inte så många som jag trodde, vi la ut våra handdukar och åt på jordgubbarna vi hade med oss, när vi tröttnade på det så gick vi ner i vattnet, det var ljumet men enligt bella var det og ganska kallt för när vi var vid knäna så stannade hon och kollade på mej som var lite längre ut. 

jag gick fram till henne och skvätte lite vatten.


- Justin! det är kallt, sluta, flinade hon. 

- det är varmt, kom igen nu babe. sa jag.

hon tog några steg till och mötte magen, där stog vi och ''lekte'' med varann, jag lyfte upp henne så hon satt gränsle över min midja, jag höll henne där och kysste henne och allt runt om oss försvann, skratten, skriken, susandet från viden, plaskandet från barnen, det forsande ljudet från vågorna, allt. där stog vi och hennes tunga mötte min, det gick över till hångel och vi höll på länge, det kändes som så iaf. när vi var uppe ur vattnet gick vi lite på gången med beiga stenplattor omringad av buskar. 


efter flera timmar var vi hemma igen och klockan hade pacerat 4, jag hoppade in i duschen och bella var i hennes rum, jag hörde hur 'Candy Shop - 50 cent ft olivia' strömmade högt ut ur högtalarna och basen gjorde så det dunkade in i kroppen på mej. sen hörde jag bella sjunga högt, väldigt högt till och hennes höga stämma höll hela tiden, hennes röst bröts inte en ända gång i den höga tonen, helt amazing. tänkte jag och lät vattnet strömma över min kropp. när jag var klar så gick jag ut ur duschen och satte på mej mina byxor bara och gick ut ur badrummet, jag tittade försiktigt ut genom dörren och bela dansade mjukt till musiken, det såg väldigt bra ut. det var då tanken slog mej, varför följer inte hon med och dansar i italien? hon kan ju vara ''huvudrollen'' så att säga. Perfekt, innan jag gick ut ringde jag scotter och frågade, han tyckte det lät som en bra ide, eftersom det var han som skulle koergrafera oss, nu måste bara bella vilja vara med! jag gick ut och tog tag i hennes midja precis när hon skulle sätta foten på högra sidan för att göra en snurr. hon kollade bak och jag mötte hennes vackra ögon. 

jag sträckte ut handen för att nå högtalaren och sänkte ljudet mycket. 


- du ska med mej till italien. sa jag och kysste henne mjukt. hon avslutade kyssen och kollade på mej.

- vad ska jag göra där? du ska ju jobba justin. sa hon och kollade sorgset på mej.

- du med. du ska vara med och dansa, jag såg dej nu, du är hur bra som helst, du ska med. snälla? 

- men jag är inte så bra, justin, jag kna inte vara med i din video. 

- det kan du visst, du är skitbra, bättre än någon av dom där andra, vart har du lärt dej allt det där? har du gått danslektioner?

- nej, ingenting, och jag vet inte om jag passar in där bara. sa hon.

- du passar in och du ska vara med mej.

- på ett villkor.

- vad? log jag.

- du får förklara för mamma. sa hon retsamt.

- det fixar jag, bieber ger sej inte i första taget. sa jag och hon skrattade.

- UNGAR MAT! ropade josefine då.

 vi sprang ner för trappan och bella nickade mot mej, vi satte oss ner och tog för oss.


- hur är det att börja skolan om 4 dagar nu då bella? frågade josefine.

- tråkigt. svarade hon kort och åt lite.

- äsch, det ska väll bli jättekul? log hon.

- ska det bli kul att gå i skolan? sa hon och log retsamt. - tycker du det är kul att jobba med vad du än gör?

- okej, du har rätt. sa josefine och log åt oss.

- Josefine? frågade jag och svalde.

- ja, Justin? svarade hon.

jag tittade på bella som nickade långsamt som ja att jag skulle ta upp det.

- kan bella få följa med mej till italien i 3 veckor? frågade jag och kollade fort ner i marken.

- italien? upprepade hon och skrattade. - och vad ska ni göra där? 

- jag ska spela in min musikvideo och har med mej massa dansare och bella har begåvning och jag vill att hon ska vara med mej där och dansa med mej och alla andra. Snälla, vi tar väl hand om henne, alla kommer vara där, scooter, kenny, sa jag och rabblade upp alla mina vakter och sånna personer. hon tvekade innan hon svarade. 

- jag vet inte, hon har ju skola vet du? 

- jag med. svarade jag. 

- så ni kommer plugga när ni är där? 

- ja vi komemr plugga lite och hon kommer inte hamna efter så mycket. sa jag och josefines spända ansikte började lättas upp. 

- är det säkert att hon får då? och hur mycket kommer det kosta? frågade hon till sist.

- det kostar ingenting mer än om hon vill köpa någonting där sen. mat och allt står scooter för. 

- vill du det då gumman? sa hon och kollade på bella som sakta nickade.

- ja, mamma, det vill jag gärna. log hon.

- då får ni. om DU lovar att ta hand om henne och DU lovar att ringa och höra av dej. sa hon och kollade på oss.

- Lovar! sa vi båda.

- okej, när åker ni? frågade hon sen och log mot oss.

- då hon börjar skolan, om ca 3 dagar altså. 

- okej, då är det bestämt! sa hon och vi nickade båda två.


3 dagar senare: 


Fortfarande Justins perspektiv // på planet:


klockan var 6 på morgonen och 14 skickliga dansare + 1 proffs, bella och jag satt nu på planet, balla och jag i första klass och de andra på andra klass.bella somnade i mitt knä och snart sov jag också lutat mot stolen, med bella i knät och kepsen för ögonen. 


- Justin, Bella, vi ska av här. sa scooter och väckte oss. 

-- va? hmnn.. svarade jag segt och pussade på bella så hon skulle vakna. 


hon vaknade och vi tog vårt bagage och gick ut, alla tjejer småskrek lite när jag kom ut och när bella kom bakom mej så tystnade dom, och ett litet sus av viskningar var det ända som hördes. 


- OKEJ! tjejer! sa jag och klappade med händerna för att få uppmärksamhet. - det här är bella, hon ska vara huvudrollen, jag känner henne därför var hon inte med på provspelningen, ni alla vet vem Ryan butler är? min vän, då vet ni vem bella är för det här är isabella butler, hans syster, låtsas syster. och ni som var i canada hörde henne sjunga. men vi har kommit till italien, Rom, för att spela in min nya video 'Just that Girl' och vi ska ha träning nästan alla dagar i veckan, i 3 veckor. men nu hoppar alla in i olika taxis som för er till hotellet, stanna vid receptionen när ni är framme. sa jag och alla sprang till taxis, jag och bella satt i en egen och vi kom fram först. 


alla fick sina nycklar och tyvärr fick inte bella och jag dela rum, men vi hade rummen brevid varandra. Vi gav varandra en snabb puss så ingen såg innan vi gick in i varsin dörr.


Bellas perspektiv: 


på sängen satt en blondhårig söt tjej och packade upp kläder och sånt, hon log stort när hon såg mej. 


- hej! jag heter Ashley. sa hon och gick fram och kramade mej. 

- hej, bella, men det hörde du kanske mumlade jag det sista.

- ja! kul att du och jag delar rum. sa hon och satte sej igen. - är det okej om jag tar den här sängen, jag gillar inte att vara så nära fönstret. 

- självklrt, jag kan ta den andra. sa jag och ställde ner mina väskor brevid sängen som stog tätt intill ett jättestort fönster. - okej om jag öppnar? frågade jag snällt.

- visst. sa hon och nickade.


jag öppnade det enorma fönstret och sköt upp det lite halvt sen packade jag upp alla saker. 


- vet du när vi ska samlas? frågade jag Ash.

- ja, om 15 minuter. Då ska du ha på dej något skönt som du kan dansa i. 

- okej, jag tog av mej tröjan och satte på mej en annan magtröja, mamma hade köpt den innan jag åkte, hon tyckte det var kul efterson jag är tillsammans med Justin och det är Justins musikvideo och på tröjan stog det ''i love JB'', jag tog ett par kortbyxor till det och sen mina vita converse som redan var ganska slitna och som jag alltid har dansat i. 



- haha, snyggt! support JB style! sa Ash och syftade på kläderna.

- haha, japp! sa jag och skrattade.

- det är bra att vi kommer överens, det är jobbigt att dela rum med någon man inte gillar, men jag gillar dej! somn vän altså! sa Ash och skrattade.

- ja, jag gillar dej med, kompis! svarade jag med ett leende.

- hur länge har du och justin vart tillsammans? frågade ash plötsligt.

- tillsammans? va? haha.. sa jag stelt och kollade på henne.

- äsch, sluta, jag så när ni pussades. sa hon och puttade mej i sidan.

- ojdå.. fick jag fram..

- det är lugnt, jag lovar att inte säga något. kompisar emellan. sa hon och log.

- hur länge har ni vart tillsammans då? envisades hon.

- typ 1 månad. svarade jag.

- oj! är han snäll oh så?

- jättesnäll!

- varför kom du hit? sa hon nu.

- han tvingade mej.. och jag ville inte vara utan han så länge. sa jag och rodnade.

- aw. gulligt. svarade hon.

- dudå? ett fan? lever för dans? vill du se italien? varför är du här Ash? frågade jag

- för pengarna.. alla dansare på 5000 § var. min mamma har inte råd att försörja oss längre nu och vår villa i canada kan hon knappt betala, hon jobbar hela tiden och jag med, det här är min chans att få pengarna. sa hon och kollade bort.

- åh, jag är ledsen.. sa jag. - Bor du i canada? utbrast jag. 

- ja, typ en liten bit utanför Stratford, i ontario. sa hon och log. - dudå?

- i STRATFORD! log jag stort medans vi gick ner till de andra.

- åh, vad coolt! då kan vi ju umgås efter det här också! sa hon och log stort.

- ja! 


___________________________________________________________________


vad tycks? :D 

Av belieber - 20 juni 2011 12:36

det värkar faktiskt som om vår egna Justin Bieber kommer att komma hit till oss i Sverige, kolla in hela artikeln här under:


 

GUUUDD VAD LYCKLIG JAG BLIR! JAG BARA STÄLLDE MEJ UPP OCH SKREK! :D 


tror ni han kan få bieber hit? :D 


/ elin 

Skapa flashcards