jdbieber

Alla inlägg den 16 juni 2011

Av belieber - 16 juni 2011 10:22

 justin höll mej i handen hårt för att inte tappa bort mej, vi kom äntloigen fram till en bild som skulle ta oss till platsen jag skulle provspela på. snart var det dax..

 

 

bild 1 - miley och hennes hund

bild 2 - mileys familj



Bellas perspektiv:


när taxin  äntligen stannade utanför lokalen så var det så många personer där så vi knaoppt kom fram,, jag sa åt justin och miley att dra upp luvorna för att vi inte ska dra åt oss så mycket uppmärksamhet, dom gjorde somjag sa och vi kom fram till tanten i disken. 


- vilken ska du provspela till? frågade tanten som hade kort hår och rödfärgat som färgen nästan hade gått ut ur håret. 

- Tori Vega. svarade jag och log testande.

- vad heter du? sa hon, lika sur. 

- Isabella Butler. 

- okej, dom kommer ropa upp ditt namn i högtalaren och då går du till dörren där borta. sa hon och pekade. - om ca 15 minuter kommer du gå in dit. 

- okej, tack. sa jag och gick. 


vi satte oss på fönsterbänkarna och väntade. ingen sa speciellt mycket, alla hade väll sina egna tankar. Justin var säkert rädd för att bli upptäckt, miley också troligtvis och jag, typ att jag snart skulle in. det hade gått 10 minuter i tystnad men justin avbröt den. 


- hur känns det då, swwetheart? sa han. 

- nervöst.. svarade jag och log snett.

- det kommer gå bra. jag lovar! sa han och tog min hand. 

- ja, men ser ni hur många ungdomar det är här? det är ju sjukt! jag kommer sökert inte få rolen men det är värt ett försök. 

- det kommer gå suvärent! sa han och log mot mej.

- tack. 


- Isabella Butler vill vi ha in i provsplening rummet. ropade högtalarna och jag kände hur mitt hjärta skenade iväg. 

- it's showtime! sa miley.

- det går bra, gå nu! sa justin. 

- okej, sa jag och svalde hårt. men jag rörde mej inte ur fläcken. 

- bella, gå nu, det kommer gå jättebra, sa miley och kramade mej. 

- vi väntar här. sa justin och pussade min panna. 


jag reste mej långsamt upp och knallade iväg till dörren, jag tryckte sakta ner handtaget och gick in. 


- hej! sa 2 personer när jag kom in. 

- hej. svarade jag och log. 

- vad heter du? sa den ena. 

- isabella butler. svarade jag och tittade på dom. 

- du ska provspela till...? log dom.

- tori vega. 

- okej, svarade han och skrev ner det och log åt mej.

- vi vill att du berättar lite om varför du kom hit och sen kan du säga den här repliken. sa dom. 


jag började berätta lite och dom nickade och log mot mej och skrev ner lite, allt eftersom så släppte min oro och jag läste rebliken och dom nickade tacksamt. 


- nu vill vi se om du kan sjunga. sa den andra. 

- okej. något speciellt jag ska sjunga eller ska jag ta någon av mina egna? sa jag. 

- ta någon av dina egna och sluta inte sjung förren vi säger till dej. sa dom. 

- okej. svarade jag och nickade. 

- varsegod. sa dom.

- tack. 


jag började sjunga på pray och dom log stort hela tiden. 


children are crying,

soldiers are dying,

some people don't have a home. 


sjöng jag och efter lite mer än halva låten så gav dom mej tecken att sluta. jag stannade och kollade upp på dom. 


- tack så mycket, du ska veta att du är en av dom bästa idag, nu vill jag att du skriver ner till mobilnummer så kommer vi höra av oss snarast om du får rollen eller inte. vi ringer senast ikväll. mitt namn är Marc och det är jag som kommer att höra av mej till dej.

- oj! tack så jättemycket. log jag stort och skrev mitt nummer under mitt namn på deras papper. 

- tack för att du kom hit! sa Marc och log.

- tack. log jag och gick ut till dom andra.


jag gick den biten till bänken men när jag kom så var ingen där. jag kollade mej oroligt omkring balnd folkmassorna men ingen männsika som jag drog till mej uppmärksamhet. jag tog upp min mobiltelefon och ringde till Justin. singnaler gick fram men inget svar, jag ringde miley d och det gick kanske 6 singnaler innan miley's röst nådde mitt öra. 


samtalet:


- hallå? svarade hon. 

- ÅH MILEY! vad skönt att du svarade, vartfan är ni?! sa jag och kollade mej fortfarande omkring. 

- asso, det var typ 8 fans som kom fram till oss och vi gick innan det skulle bli för mycket som märke oss, men vi är typ utanför en bit,om du går ut genom dörren och går bakom hörnet av huset så är vi där. sa miley. 

- okej, jag kommer då. 


slut. 


jag la på och trängde mej fram till dörren och gick ut, jag gick till hörnet av huset och sagt som gjort så satt dom där och lutade sej på väggen. 


- hej! sa jag och ställde mej framför dom. 

- HUR GICK DET? skrek miley och hoppade upp framför mej. 

- det gick jättebra, dom sa att jag var en av dom bästa idag och dom skulle ge besked ikväll, som skulle ringa på min mobil. log jag. 

- åh, vad roligt! sa justin och kramade mej hårt. 

- ja! vad ska vi göra nu då? vi behöver väll inte åka redan, jag har aldrig vart i ATL så det skulle vara kul att se lite. bor ni långt här ifrån? frågade jag.

- Jag bor en bit ifrån men miley, du bor väll inte så lpngt bort? sa justin. 

- nej, det är bara ett par kvarter bort. vi kan gå till mej? sa hon och vi nickade och gick efter miley. 


efter ca 25 minuters gåande så kom vi fram till ett enormt stort svart och vitt hus och miley öppnade sakta den stora grinden, vi klev sakta in och gick hela allén bort till dörren, miley öppnade försiktigt och fram till oss springer en liten, liten hund och hoppar glatt på oss, jag hälsade lite medans jag tog av mej mina skor. miley lyfte sakta upp hunden och hon fick tusen pussar i hela ansiktet, när vi gick in kommer en ung tjej ut från köket och ler stort. 


- GUMMAN! vad gör du hemma?! sa hon och jag antar att det var hennes mamma. 

miley berättade hela historien och presenterade mej, justin och hennes mamma kramades och jag antar att dom redan kände varann. en efter en kommer hela hennes familj, hennes syster och hennes pappa robby ray cyrus, han kände man igen från hannah montana, mileys disney show. vi var där väldigt länge och jag vet inte riktigt vad vi gjorde. vi fick äta kvällsmat där och det var trevligt att vara med dom.. 


___________________________________________________________________


jag antar att ni inte gillar novellen längre? ska vi sluta på den och lägga ner bloggen eller? det är jättetråkigt när ni inte kommenterar vad ni tycker? det känns som tiden jag lägger ner är bortkastad? 


kan ni iaf försöka skriva 3 kommentarer om vad ni tycker om novellen hittills? för annars lägger vi ner bloggen på en gång. 


// elin *

Skapa flashcards