jdbieber

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av belieber - 14 juni 2011 12:11

- DU SKA SÖKA SOM TORI !!!! HUVUDROLLEN! sa miley och justin i kör och log hysteriskt till mej. 

jagh kollade förvirrat på dom men sugen var jag att testa den rollen..? 


    

    

bild 1 - victorious 

bild 2 - mileys outfit

bild 3 - bellas outfit 



Mileys perspektiv: 


nästa morgon vaknade jag ganska tidigt, jag kollade mej förvirrat omkring, vart var jag? tänkte jag. jag kollade på klockan 8:06, men jag kunde inte somna om, jag kollade runt lite innan jag kom på vart jag var! hemma hos bella, justin och bella låg tätt intill varann och justins arm låg runt bella, dom andades tungt. jag klev sakta upp ur sängen och smög in i garderoben. Jag drog fram en t - shirt med dryck, några halsband och ett par shorts och satte på mej det, jag gick till badrummet och borstade egenom mitt platta långa ljusabruna hår och sminkade mej naturligt. när jag sen ger min spegelbild ett sista leende så går jag ut igen och en trött bella står och hjäspar mitt på golvet. 


- godmorgon! sa jag och log.

- godmorgon på dej. sa hon tillbaka och gick in i garderoben. 


efter ett tag kom hon ut igen med en tajt svart kjol och en vit tröja med solglasögon fästa vid tröjan, hon satte på sej ett par ballerinaskor och gick förbi mej och fixade sej på toan, sen kom hon ut och var helt klar! 


- vad ska vi elelr du göra idag då? frågade hon mej.

- jag vet inte, vi kan ju alltid åka till stranden, stan, eller chill här? svarade jag och funderade på mer saker.

- ja, men du ska inte göra någonting eller? altså, någon intervjuv eller så? 

- nej, jag är ledig veckan ut nu! 

- åh, vad kul. 

- men du? jg såg i tidningen att provspelningen för vicktorious var idag klockan 4, jag tycker du ska dit! sa jag bestämt.

- tycker du det? frågade hon.

- ja! jag tvingar dej. skrattade jag och hon log osäkert.

- okej, jag testar, men jag vet ju inte vart det är eller någonting? 

- altså, det är i ATL, sa jag med snett leende.

- hur långt är det dit?

- jag vet inte, med flyg tar det knaske ett par timmar. vill du dit? 

- jag vill dit! ska jag ringa mamma? och fråga? 

- ja, gör det! 


Bellas perspektiv: 


jag gick och hämtade min mobil som låg under kudden jag sovit på, jag brukade ha den där. jag bläddrade fram mamma och tryckte på RING, det gick några singnaler innan hon svarade. 


(samtalet) 


- Hallå, Josefin här? 

- Hej, mamma! 

- åh, hej gumman, har du kommit upp nu? 

- ja, miley och jag, justin sover än. 

- jaha, vi är på stan och sen ska vi åka till mataffären och handla lite, var det något speciellt du ville? 

- ja, läste du tidningen imorse? du vet om att dom sökte några roller till den här nickelodeon showen victorious? jo, miley och jag tycker jag ska provspela för den? får jag det. 

- Självklart får du det gumman! vart är det då och när? 

- det är det som är lite av frågan, det är klockan 4.. i ATL? 

- det tar ju nästan 3 timmar om inte mer att åka dit ju, och jag är ju inte hemma. 

- men miley, jag och justin kan åka sjä'lva, sen kommer vi tillbaka  efter det. 

- hur mycket är klockan då? 

- klockan är 9. 

- skynda er iväg då, så ni hinner med flyget. 

- ÅHH!! TACKTACKTACKTACK SÅ MYCKET MAMMA, JAG ÄLSKAR DEJ! TAACCKK!

- varsegod. hör av dej senare. älskar dej. 


(slut) 


- MIILLEEEYYYY!!!! skrek jag. 

- VAD? hörde jag från köket.

jag gick dit. 

- JAG FICK! log jag stort. 

- seriöst? sa hon lika förvånad som jag blev efter att mamma sa att jag fick.

- JA! sa jag ännu en gång. 

- OMG! jag säger till min pilot att han kommer och hämtar oss i mitt privatplan på flygplatsen här om en timme. sa hon och gick iväg. 


jag smög uppför trappan och öppnade dörren till mitt rum och kollade in på Min vackra Justin som låg och sov. jag gick in och satte mej på knä brevid han. 


- älskling, det är dax att vakna.. viskade jag vid hans öra och pussade han försiktigt på kinden. när han inte vaknade kysste jag hans fylliga läppar och blundade. efter ett litet tag kände jag ett par händer runt min nacke som greppa tag och drog mej neråt, och hans läppar samarbetade med mina. jag släppte taget om honom och sen log jag åt hans nyvakna ögon. - godmorgon älskling. sa jag tyst. 

- godmorgon. log han och satte sej upp. 

- vi ska till atlanta om en timme. 

när han hörde dom orden ryckte han till och ställde sej upp fort och drog upp mej med. 

- ATL? sa han. 

- ja, jag ska provspela för tori, rollen vet du, mileys privatplan kommer och hämtar oss på flygplatsen här i närheten. så skynda dej på nu snygging. log jag. 

- shiet, okej! sa han och sprang in i badrummet och jag hörde hur duschen sattes på. Jag drog lätt mina händer genom mitt bruna långa hår. 

jag gick ner till miley igen och hon höll på att packa lite saker till flyget, det kanske jag med ska göra. jag tog min svarta väska och la ner iPod, hörlurar, pengar och lite sånna saker. jag satte min mobil på laddning och sen gick jag fram till miley som satt på en stol i köket. jag satte mej mitt emot och hon tittade sakta upp från sin mobil. 


- vi måste åka härifrån om 20 minuter, har du väckt Justin? frågade miley.

- okej, har du ringt en taxi? ja, justin är nog klar snart. svarade jag och log.

- ja, den kommer om 20 minuter. är du redo? frågade hon och log stort. 

- ja, taggad ä'r jag! 

- härligt! svarade hon och kollade ner i sin mobil igen. 

- twitter eller? frågade jag.

- haha, ja! skrattade hon. - du har en ny följare, har du sett hur många du har eller? sa hon och tittade storögt på mej. 

- nej? hur många? frågade jag.

- gissa? 

- 2 tusen? frågade jag.

- haha, nej! men du har 6 miljoner! sa miley och skrattade.

- 6 MILJONER? skrek jag och reste mej s¨häftigt att stolen välte. 

- haha, ja! 

- OMG! skrek jag igen. - hur många har du? 

- lite mer än 10 miljoner. svarade hon. 

- justin då? 

- över 13 miljoner. haha, men coolt att du redan har 8 miljoner efter en minimini konsert. 

- asgrymt ju! 

- taxin är här! sa miley snabbt och reste sej upp. 

- JUSTIN! KOM NU! TAXIN ÄR HÄR! ropade jag och justin kom nerspringandes från trappan. 

- kommer sötis. sa han och drog på sej sina blåa skor. 

jag drog ur min mobil och tog min väska och låste efter oss, vi satte oss alla tre i basätet och jag skickade ett sms till mamma. 


hej mamma! sitter i taxin påväg till flygplatsen, vi åker i mileys privatplan och kommer nog hem ikväll någon gång, är det viktigt så har jag mobilen, vi får ha på mobilerna i sånna här plan. kram / bella


jag skickade iväg det och sen gick jag in på twitter och skrev en tweet. 


''tack alla för en underbart lyckad kväll igår! tack så himla mycket! #muchlove till er! och redan #8miljonerföljare! helt sjukt! tack ännu en gång!''


direkt efter den så följde jag tillbaka en massa fans som hade skrivit om mej och sånt och skrev en ny tweet.


''sitter nu i taxi med @mileycyrus och @justinbieber påväg till flygplatsen, ATL nästa!'' 


jag kryssade ner twitter igen och vi var äntligen framme vid flygplatsen och planet väntade på oss. vi tackade taxin och sen gick vi uppför den långa trappan in i planet. vi satte oss tillrätta i soffgruppen som fanns i planet och det var som att sitta i en superstor svävande limosin. SWAG. som justin brukar använda! 

planet lyfte och vi var nu påväg till ATL. jag har aldrig varit är, ska bli kul! jag borrade ner mej i soffan och lutade mej mot fönstert, tryckte i hörlurarna i öronen och tryckte på play. never let you go - justin bieber började spelas och jag log för mej själv och somnade sen. 


Justins perspektiv: 


bella somnade efter ett tag och jag kollade vad hon lyssnade på, just nu var det One Less Lonely Girl med, ja, mej. jag log och kollade på henne, hon sov så sött. miley hade också somnat, jag la mej tillrätta jag med och försökte sova, men något i min tanke hindrade mej från att sova, jag vred och vände på mej men det hjälpte inte. undra vad jag skulle ha gjort just nu? om jsg inte hade bella. tänkte jag, kanske skulle jag suttit på någon intervjuv nu eller inte någonting alls. 

där stannade allt och jag somnade sen, efter någon halvtimme eller något. 


Bellas perspektiv: 


efter en timme så¨vaknade jag och kollade ut genom fönstret, det ända som syntes hitills var, himmel, moln, nån fågel, mer himmel, och en massa mer moln. 

kanske kunde jag se min syster och min pappa nu. pappa dog i krig och min syster tog livet av sej för var 2 år sen. hon var 16 år, jag var bara 14 år då, jag minns allt vi gjorde tillsammans än, hon hade hela sitt liv kvar, men skolan gick inget bra för henne och efter pappa var allt så jobbigt för henne så då sa hon farväl och lämnade mej och mamma kvar. Jag vaknade fort upp ut mina tankar för jag kände hur vi landade. Jag väckte de andra och vi tog våra saker och gick ut ur planet. en stor grupp aps och några fans mötte upp oss strax utanför, justin höll mej i handen hårt för att inte tappa bort mej, vi kom äntloigen fram till en bild som skulle ta oss till platsen jag skulle provspela på. snart var det dax..


___________________________________________________________________


5 KOMMENTARER INNAN NÄSTA! ÄRLIGT! 


/ elin 

Skapa flashcards