jdbieber

Alla inlägg den 9 juni 2011

Av belieber - 9 juni 2011 19:32

Justin log mot mig och tag tag i min hand.

" Klar ? "

Jag nickade som svar och sedan gick vi mot bilen. Nervositeten steg desto närmare vi kom bilen. Snart skulle jag träffa Justins familj ..


 


Justin och Bella 


Jag tog ett djupt andetag och kollade på det gulliga huset framför mej, Justin tog min hand och började gå, men jag stog kvar så han ryckte till när handen han höll i inte rörde sej. 


- Vad är det Bella? Hur mår du? frågade Justin.

- Dom kommer inte gilla mej, jag är 80 % säker på det. svaade jag och svalde hårt.

- Det kommer dom visst, kom med in nu bara! 


han ryckte hårt i min hand så jag var tvungen att ta några steg och jag fortsatte gå framåt och när vi stog precis utanför den vitmålade dörren så tog jag ännu ett djupt andetag och Justin tog ett tag om handtaget och klev vant in i huset. 


- JUUSTINN! skrek en gullig liten tjejröst och in kommer Jasmine och slänger sej på Justin. 

Dom pussar och gullar med varandra ett tag och jag ler åt dom, sen kommer nästa unge, Jaxon och efter han kommer Jeremy, Justins pappa. 


- Hej! ler jag stort och tar ett steg framåt. - Bella. säger jag sen och räcker fram handen. 

han kollar osäkert på den och sen på mej med ett höjt ögonbryn. Justin kollar försiktigt på oss. Tillslut tar han min hand i ett hårt grepp och skakar den snabbt.

- Jeremy. säger han och släpper handen lika plötsligt som han tog den. 

- Det här är Bella, Bella Kasmine och Jaxon. Säger Justin. 

- Hej på er. Säger jag och ler snällt mot Jaxon och Jasmine och sätter mej på huk. 


Jasmine går fram och kramar mej runt min hals och jag ler stort mot Justin och ger henne min famn. Hon sätter sej på mitt ena knä och Jaxon kommer och sätter sej på det andra och kramar mej föriktigt och ler mot mej. 


- Okej, ska vi fika lite? jag har dukat på baksidan. Säger Jeremy och ler och går ditåt. 

Jag reser mej upp med både Jasmine och Jaxon på varsin arm och går med Justin till baksidan. Jag satte ner dom på varsin stol och log mot dom, Justin satte sej på en stol och jag satte mej påen med, Justin satt i mitten av Jaxon och Jasmine så jag satte mej brevid Jasmine och Jeremy mitt emot. 


- Så, ta för er. Sa Jeremy och själv tog en bulle och hällde upp kaffe i sin mugg. - Vill du ha kaffe eller saft Bella? sa han vänligt och log mot mej. 

- Jag tar nog saft tack. Svarade jag och tog saftkannan och hällde upp. Jag kollade på Justin och han nickade att han med ville ha saft. - Vill du ha saft Jasmine? frågade jag sen. 

- Ja tack, svarade hon med sin gulliga röst och jag hällde upp lite. 

- Dudå, Jaxon? 

han nickade som svar och även där var det saft som han ville ha. Jeremy räckte fram bullar och kakor och jag tog en kaka och tog en tugga. Och log som tack till han. 

När barnen ätit klart så gick rusa dom till studsmattan och hoppade på den. 


- Så.. harklade sej Jaremy. - ni är tillsammans altså? .. 

- Ja, pappa, det är vi nu. Sa Justin och log mot mej. 

- Så, berätta lite om dejh själv, vad sysslar du med och sånt då, Bella? frågade han mej och kollade på mej. 

- Jag växte upp i Sverige och har bott där tills jag var 14 år, sen så flyttade vi till Paris och bodde där 2 år och nu är jag här. Jag spelar gitarr, piano och kan lite trummor och Jag skriver mycket egna låtar. Min mamma heter Josefine Butler och jag heter egentligen Isabella. Mamma gifte sej med Martin, som du nog vet vem det är? så min halvbror är ju Justins bästa kompis Ryan. Jag ägnar ganska mycket åt välgörenhet och sånna saker, har varit i KJapan nu ett par gånger och hjälpt dom där.. det var väll det. avlsutade jag och log snett mot Jeremy som kollade med ointresserad blick. 

- Jaha, så det var så ni träffades altså? 

- Ja, det var det. Log jag. 

- Så du skriver egna låtar. Har du många eller? 

- Några 20 stycken kanske. 

- Oj, inte dåligt! och vart i Japan också? Du värkar som en bra tjej, vad tycker du om min son då? 

- Jo, eftersom jag var i Paris innan här så var det inte många som pratade om han så jag visste inte alls vem han var. Men din son är underbar och jag är alltid luýcklig med han. sa jag och log till justin och log stolt tillbaka.

- Jaha, ja, vi får väll se hur detta går.... sa han med en allvarlig blick. - Jag tänkte att v.. där svbröts han av Jazmyns gälla skrik.

- JAG VILL GÅ TILL LEKPARKEN MED JUSTIN! KOOMM! skrek hon ovh vi vände oss om och kollade på henne. - JAG VILL ATT BELLA SKA MED OCKSÅ!! SKYYNDA! sa hon och mitt ansiukte lystes upp i ett leénde och Justin såg det och flinade åt mej. 

- visst, pappa, ska vi dit med dom eller? sa Justin och kollade med sträng blick på Justin. 

- okej, vill du det Isabella? 

- Självklart. Det funkar j'ättebra för mej! Sa jag och reste mej upp. 

- JAA! BELLA HÄNGER MED! skrek Jazmyn och hoppade upp på mej och jag fångade henne i famnen och bar henne en bit och lekte med henne. 


Jag släppte ner henne på gräset och hon sparkade fram en fotboll och jag sprang fram till den och tog den mellan mina händer och sprang iväg en bit och Jazmyns glada skratt fick mej verkligen att känna mej lycklig och hon sprang efter och vi höll på så eftersom jag int ville störa justin och hans pappas prat ,lite längre bort. 


Justins perspketiv: 


- Hon värkar inte va den rätta för dej.. säger pappa och kollar med lessen blick på mej. 

- pappa! hon är den perfekta. Jag älskar henne och kommer alltid göra, varför ger du henne inte en chans? 

- jag ger henne visst en chans, men hon värkar bara vilja bli erömd. 

- men det vill hon inte! sluta nu, vet du hur orolig hon var innan vi kom, hon ville knapps komma hit för hon sa att duinte skulle gilla henne. Jazmyn älskar henne, Jaxon gillar henne och JAG pappa, jag älskar henne massor. och du borde med gilla henne.

- jag kan inte gilla henne, hon har inte bra hand om mina barn. 

- nähä, har hon inte, vad ser du där då? sa jag irreterat och kollade mot Bella, Jazmyn och Jaxon som gapade av skratt när Bella sprang med bollen, dom tacklade ner henne och dom låg i gräset och skrattade hur mycket som helst. 

- okej, jag kanske har fel, nu går vi till lekparken och ser hur hon är.. 


_____________________________________________________________________


ohnej, problem! Jeremy gillar henne inte, tur att resten av familjen är på Bellas sida! vad kommer höända? kommentera en massa SÖTISAR! 


loovvee // elin * 

Av belieber - 9 juni 2011 19:27

kommentaren:


heej :)


jag tycker dt skulle va kul fall justins pappa först int gillar bella sen när bella är med justins syster kan han börja tycka om henne lite .. dt är bara ett litet tips från mig :D


love /tilda



Svaret: 


hallå där tilda! :D 


för det första vill jag säga, till alla er att jag ÄLSKAR att få sånna här kommentarer för det är lixom ni som kan förändra bloggen! jättehärligt, fortsätt så! 


och tilda, jag tycker det låter som en superidé! vi kan köra med det, väldigt smart! tack så hemskt mycket för din kommentar! 




P.S jag börjar skriva på ett chapter nu! ;) 


många kramar // elin 

Ovido - Quiz & Flashcards